خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:

اروپا دیگر آمریکا را ضامن صلح و امنیت خود نمی‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۱۸

بلومبرگ در مقاله‌ای نوشت که اتحادیه اروپا دیگر به ایالات متحده به عنوان ضامن صلح و امنیت در این قاره نمی نگرد.

به گزارش ایلنا، بلومبرگ در مقاله‌ای به قلم «خورخه والرو»، نویسنده نوشت که اتحادیه اروپا دیگر به ایالات متحده به عنوان ضامن رفاه و صلح در اروپا نمی‌نگرد.

والرو نوشت که این جوامع باید تغییر کنند و فرصت‌های جدیدی برای پاسخگویی و مقابله با چالش‌های پیش روی خود بیابند.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا چین را رقیب ویژه‌ای می‌داند و دیگر آمریکا را به عنوان یک ضامن قابل اعتماد برای صلح و رفاه در اروپا نمی‌بیند، حتی اگر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین این کشور در انتخابات نوامبر پیروز نشود».

والرو افزود: «بروکسل نقطه تحولی را پشت سر می‌گذارد. تغییر محیط سیاست خارجی، جامعه اروپا را وادار به باز آفرینی خود و ایجاد فرصت‌های جدید می‌کند تا بر اهمیت اقتصادی و سیاسی خود در دنیایی که به سرعت در حال چند قطبی شدن است، تاکید کند». 

وی همچنین تاکید کرد که رئیس جدید کمیسیون اروپا نسبت به سلف خود با مشکلات بسیار بیشتری روبرو خواهد شد که  دشواری حمایت بیشتر از کی یف، حل درگیری در خاورمیانه، فشار همزمان ایالات متحده و چین بر اتحادیه اروپا و همچنین اعتیاد سمی این اتحادیه به انرژی و منابع معدنی برای بقا و گذار به اقتصاد سبز و دیجیتال از آن جمله است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز