خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

دولت آمریکا مایل به اداره غزه پس از جنگ توسط تشکیلات جدید فلسطینی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۲۵

روزنامه واشنگتن پست از اصرار دولت آمریکا برای تحویل نوار غزه پس از جنگ به یک تشکیلات فلسطینی جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دولت آمریکا اصرار دارد تا نوار غزه پس از پایان جنگ به یک تشکیلات جدید فلسطینی تحویل داده شود. 

این روزنامه تاکید کرد که مردم فلسطین و دولت اسرائیل خواهان این ایده نیستند. 

در این گزارش آمده است که ایالات متحده اذعان می‌کند واگذاری کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما این گزینه در مقایسه با بدترین گزینه‌ها به ویژه اشغال مستقیم توسط نیروهای اسرائیلی همچنان بهترین و چه بسا تنها راه حل موجود است.

واشنگتن پست نوشت:‌«اسرائیل خواهان ایجاد یک منطقه حائل در نوار غزه است و اصرار دارد که نیروهای مسلح آن قادر به دسترسی به اراضی نوار غزه باشند». 

این روزنامه افزود: «واشنگتن همچنین از انتقال ماموریت برقراری امنیت در نوار غزه از ارتش اسرائیل به یک نیروی بین المللی که احتمالا متشکل از برخی کشورهای عربی است، حمایت می‌کند».

در ادامه گزارش تاکید شده است: «اما اسرائیل با سناریوی استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در منطقه درگیری موافق نیست و به توانایی این سازمان بین‌المللی برای حفاظت از منافع اسرائیل اعتماد ندارد».

واشنگتن پست در عین حال تاکید کرد که کشورهای عربی نسبت به اعزام نیروهای خود به منطقه تردید دارند، زیرا آنها نگران استفاده احتمالی از زور علیه مردم محلی هستند.

این روزنامه تاکید کرد: «موضوع مدیریت نوار غزه پس از جنگ هنوز بسیار پیچیده است. نمایندگان آمریکایی که در رایزنی با مقام‌های اسرائیلی حضور داشتند، تاکید کرده‌اند که مقام‌های اسرائیلی از لزوم تدوین برنامه‌هایی برای ایجاد یک اداره برای نوار غزه حمایت می‌کنند اما آنها پیشنهاد خاصی ندارند و ترجیح می‌دهند که تصمیم در این باره توسط یک طرف سوم گرفته شود». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز