خبرگزاری کار ایران

هشدار مقامات نظامی آمریکا به اسرائیل درباره تکرار اشتباه ایالات متحده در جنگ عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۱۶

سی‌ان‌ان گزارش داد که مقامات ارتش آمریکا در تلاش هستند تا اسرائیل را از عملیات خونین زمینی در غزه منصرف کنند.

به گزارش ایلنا، سی‌ان‌ان گزارش داد که مقامات ارتش آمریکا در تلاش هستند تا اسرائیل را از عملیات خونین زمینی در غزه منصرف کنند. 

‌سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش داد که مشاوران نظامی آمریکایی در اسرائیل در حالی که به نیروهای رژیم صهیونیستی کمک می کنند تا راهبردهای مختلفی را ‌توسعه دهند، درس‌هایی را که از نبرد فلوجه در سال 2004 آموخته‌اند به این نظامیان انتقال می‌دهند. 

مشاوران نظامی آمریکا از نظامیان اسرائیل می خواهند که به جای حمله زمینی در مقیاس وسیع به غزه، حمله‌ای که می‌تواند گروگان‌ها و غیرنظامیان را به خطر بیندازد و تنش ها را در منطقه بیشتر شعله‌ور کند، از ترکیبی از حملات هوایی دقیق و عملیات ویژه استفاده کنند. 

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، مستشاران آمریکایی همچنین بر استراتژی‌هایی تکیه می‌کنند که در طول نبرد توسط نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای بازپس‌گیری شهر موصل عراق از داعش، که بیشتر به نیروهای عملیات ویژه متکی بود، راه‌اندازی کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ‌داعش در سرتاسر موصل تونل‌هایی ساخته بود و همین سبب شده بود تا جنگ برای بازپس گیری شهر سخت‌تر و طولانی‌تر از حد انتظار بود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز