خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

نژا‌دپرستی و برده‌داری از فجایع نظام قضایی آمریکا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۶۴

سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که نژادپرستی سیستماتیک و میراث برده‌داری همچنان در زندان‌های آمریکا رواج دارد

.به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان ارشد سازمان ملل در زمینه حقوق بشر با انتشار گزارش جدیدی جنایت‌های ارتکابی در سیستم قضایی آمریکا را برای افکار عمومی جهان تبیین کردند. 

این گزارش که پنج‌شنبه گذشته منتشر شد، چنین نتیجه‌گیری کرده است که نژادپرستی و میراث برده‌داری همچنان در سیستم عدالت کیفری مدرن آمریکا وجود دارد.

کارشناسان حقوق بشر که با ۱۳۳ فرد آسیب دیده در شهرهای سراسر آمریکا دیدار کرده‌اند، تاکید کردند که کودکان سیاه‌پوست حبس ابد می‌شوند، زنان باردار در حین زایمان به زنجیر بسته می‌شوند و افراد در زندان‌هایی مانند مزرعه تحت کار اجباری قرار می گیرند. 

«خوان مندز»، یکی از کارشناسان سازمان ملل در این گزارش نوشت: «ما نظریه سیب فاسد را رد می‌کنیم. شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد رفتار توهین آمیز برخی از افسران پلیس بخشی از یک روش گسترده تر و خطرناک است».

وی ادامه داد: «نهادهای مجری قانون و عدالت کیفری در آمریکا در بازنگری و بازتولید ارزش‌ها، مواضع و ساختارهای سیستماتیک جامعه و نهادهای نقش دارند. این موارد باید اصلاح شوند».

مندز گفت:‌ «شواهد و ارقامی که دریافت کرده‌ایم نشان‌دهنده بدترین بخش یک سیستم عدالت کیفری نژادپرستانه است که همه تلاش‌ها برای از بین بردن نژادپرستی سیستمی را تضعیف می‌کند. یافته‌های ما بر نیاز فوری به انجام اصلاحات جامع تاکید می‌کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز