خبرگزاری کار ایران

حصول پیشرفت چشمگیر در پرونده ریاست جمهوری لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۱۲

یک نماینده پارلمان لبنان از پیشرفت چشمگیر در پرونده ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الصباح، تحول بزرگی در پرونده ریاست جمهوری لبنان  از طریق ارتباط نتیجه‌بخش حزب الله و حزب جریان آزاد ملی رخ داده است که بازتاب مثبتی بر این پرونده حیاتی داشته است. 

«اسعد درغام»، نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که  پذیرش «سلیمان فرنجیه»، رهبر جریان المرده به عنوان رئیس‌جمهور بسیار محتمل است.

نشانه های محسوس تحول در پرونده ریاست جمهوری از عید قربان و در پی ارتباط دو متحد حزب الله و جریان آزاد ملی پدیدار شد. جریان آزاد در ابتدا با انتخاب  فرنجیه از سوی حزب الله برای نامزدی ریاست جمهوری مشخص بود اما به نظر می رسد امروز وضعیت متفاوت است، زیرا «جبران باسیل»، رئیس جریان آزاد ملی نسبت به موضوع پذیرش نامزدی فرنجیه در ازای قانون تمرکززدایی و سایر موارد مورد بحث انعطاف نشان داده است.

درغام روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که موافقت  با سلیمان فرنجیه به عنوان رئیس جمهور در صورت موافقت حزب الله با شروط سه گانه جریان آزاد ملی مبنی بر تمرکز زدایی، صندوق اعتباری و دولتی سازی بسیار محتمل است و انتظار می رود تا ماه سپتامبر با حزب الله  توافق حاصل شود.

وی گفت: «اراده جریان آزاد ملی و جزب الله در این باره جدی است. فضای بین حزب‌الله و نبیه بری، رئیس پارلمان و سلیمان فرنجیه دلگرم‌کننده است و منتظریم تا همه چیز به وضوح  برای افکار عمومی روشن شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز