خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

طرح واشنگتن برای اعمال تحریم علیه قرقیزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۱۳۴

منابع آگاه از طرح واشنگتن برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی علیه قرقیزستان به دلیل دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، مقام‌های آگاه آمریکایی امروز -سه‌شنبه- گزارش دادند که ایالات متحده برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی بر قرقیزستان به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها آماده می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرقیزستان پس از فوریه ۲۰۲۲ و به ویژه در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر شرکت‌های واردات و صادراتی بوده است که با روسیه در تعامل کامل هستند و برخی از این شرکت‌ها از افزایش شدید فروش کالاهای چینی و اروپایی تحت تحریم بهره برده‌اند.

این مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: «پس از ماه‌ها سفر بی‌نتیجه دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی به بی‌شک اکنون دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا برای اتخاذ تدابیر اقتصادی جدید جهت وادار کردن قرقیزستان به توقف تجارت آماده می‌شود.»

این منابع افزودند: «اقداماتی که در گذشته شامل تحریم‌ها و درج نام شرکت‌های متهم به تخلف در فهرست سیاه می‌شد، ممکن است این هفته علی بی‌شک اتخاذ شوند».

سفارت قرقیزستان در واشنگتن در واکنش به این خبر اعلام کرد که افزایش تجارت با مسکو تا حدی به دلیل بهبود سیستم‌های الکترونیکی جهت ردیابی انتقال کالاها در سراسر مرزهای کشور بوده است.

یکی از کارکنان سفارت قرقیزستان گفت: «قرقیزستان و روسیه اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و روسیه به طور کلی یکی از شرکای تجاری اصلی ماست».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز