خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق سوریه در ترکیه:

دیدار اسد و اردوغان مشروط به تحقق شروط اصلی دمشق است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۳۰

سفیر سابق سوریه در ترکیه دیدار رهبران دو کشور را مشروط به تحقق شروط اصلی دمشق توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نیدال کابالان»، سفیر سابق سوریه در آنکارا تاکید کرد که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور کشورش فقط به شرط توافق بر سر شروط اصلی که مهم‌ترین آن‌ها خروج ترکیه از خاک سوریه است با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.  

کابالان توضیح داد که مهم برای سوریه وقایع میدانی و تصمیم واقعی دولت ترکیه به‌ویژه اردوغان برای عقب‌نشینی از اراضی اشغال شده در شمال سوریه است و این شرط سوریه هرگز قابل مذاکره نخواهد بود.

وی افزود: «هیچ پیشرفت جدی در مسیر آشتی بین سوریه و ترکیه وجود ندارد و پیشنهاد روسیه درباره نقشه راه‌صلح می‌تواند به عنوان مبنای نظری اتخاذ شود، اما هیچ گفت‌وگویی بدون اتخاذ گام‌های عملی از سوی ترکیه برای تضمین تعهداتش در قبال خواسته‌های سوریه  که در صدر آن خروج از خاک کشور قرار دارد، آغاز نخواهد شد.»

کابالان گفت: «انتصاب هاکان فیدان به عنوان وزیر خارجه ترکیه می‌تواند گامی مثبت و قوی برای تسهیل تصمیم‌‌گیری‌های آتی به ویژه در زمینه روابط بین سوریه و ترکیه باشد».

وی تاکید کرد که خروج ترکیه از اراضی سوریه شرط لازم برای بازگشت به روابط دیپلماتیک بین دو کشور است و احیای روابط پیش از پایان دادن به اشغال سرزمین‌های سوریه توسط ترکیه محقق نخواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز