خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

رهبران لیبی برای آغاز دوره‌ای جدید در کشور حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۹۸

نماینده سازمان ملل در لیبی رهبران سیاسی این کشور را به آغاز دوره‌ای جدید با برگزاری انتخابات شفاف و آزاد فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «عبدالله باتیلی»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی روز گذشته -‌جمعه- در پیام تبریکی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال این کشور از همه مردم لیبی با هر گرایشی خواست تا سال ۲۰۲۳ را آغاز عصر جدیدی برای این کشور از جمله برگزاری انتخابات آزاد و شفاف قرار دهند. 

باتیلی گفت: «مراسم بزرگداشت روز استقلال بسیار تلخ است، زیرا با نخستین سالگرد تعویق انتخابات عمومی همزمان شده است. یک سال تمام برای لیبی در مسیر حرکت به سمت صلح پایدار، ثبات و رفاه از دست رفته است».

وی ادامه داد: «سالی که باید آغازی برای دستیابی به صلح و آشتی ملی بود، از دست رفت».

باتیلی از همه رهبران سیاسی در لیبی خواست تا با توافق بر سر راه‌حلی مبتنی بر اجماع ملی و پرهیز از هرگونه اقدام تنش‌زا که وحدت و ثبات شکننده لیبی را تهدید می‌کند، نیروی محرکه‌ای برای حل بحران طولانی کشور باشند.

وی گفت: «صبر مردم لیبی رو به پایان است. زمان حمایت از منافع کشور و مردم از جمله ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، فرا رسیده است».

باتیلی افزود: «رهبران لیبی باید به مراحل انتقالی پایان دهند، کشور را برای انتخابات آماده کنند و به حق مردم در تلاش برای آینده‌ای بهتر احترام بگذارند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز