خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

افزایش حامیان شیوه حکمرانی اردوغان طی یک ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۰۴

نتایج یک نظرسنجی از افزایش میزان حامیان رئیس‌جمهوری ترکیه نسبت به ماه گذشته خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه زمان، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که میزان حامیان شیوه حکمرانی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه دو و سه دهم درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

شرکت کنندگان در نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «متروپل» در ماه مه با عنوان «نبض ترکیه» به این پرسش پاسخ دادند که آیا شیوه اردوغان در اداره کشور را تایید می کنند؟‌ 

در مجموع  دو هزار و ۴۵ نفر از سیزدهم تا بیستم ماه مه ۲۰۲۲ در این نظرسنجی شرکت کردند. بر اساس نتایج به دست آمده، میزان حامیان روش کشورداری اردوغان در ماه مه نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است.

پاسخ ۴۴ و چهار دهم درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مثبت بوده است و ۴۷ و سه دهم درصد آنان پاسخ منفی داده‌اند. 

این در حالی است که میزان تایید روش اردوغان ماه گذشته ۴۲ و یک دهم درصد بوده است. 

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط متروپل ۸۶ و ۹ دهم درصد اعضای حزب عدالت و توسعه شیوه اردوغان در اداره کشور را تایید کرده‌اند این در حالی است که این رقم در ماه گذشته ۹۱ و ۹ دهم درصد بوده است. 

در ادامه این نظرسنجی ۱۰ و هشت دهم درصد از رای‌دهندگان حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق ترکیه با شیوه مدیریت اردوغان موافق بوده‌اند و ۸۶ و چهار دهم درصد آنان اعلام مخالفت کرده‌اند. 

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش اخیر حمایت از اردوغان ممکن است مخالفت وی با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، عملیات نظامی در شمال عراق و همچنین نقشی آنکارا در بحران اوکراین و روسیه باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز