خبرگزاری کار ایران

خالد مشعل:

دلخوش کردن کشورهای عربی به دشمن صهیونیستی، دردناک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۷۹۵

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اشاره به برخی تحرکات و تلاش‌ها برای وحدت‌بخشی به جبهه داخلی فلسطین، بر ضرورت بازنگری در برنامه‌های مبارزاتی ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اشاره به برخی تحرکات و تلاش‌ها برای وحدت‌بخشی به جبهه داخلی فلسطین، بر ضرورت بازنگری در برنامه‌های مبارزاتی ملت فلسطین تاکید کرد.

وی شامگاه گذشته در سخنانی در مورد آینده قضیه فلسطین در سایه تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد که ما به دنبال به حاشیه راندن کسی نیستیم و قصد مصادره رهبری فلسطین را هم نداریم.

مشعل اظهار داشت که ادامه تعطیلی سازمان آزادی‌بخش به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد که به رغم ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، میانگین عملیات‌های مقاومتی در سال ۲۰۲ نسبت به سال قبل از آن افزایشی بی‌سابقه داشته است.

این رهبر حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش با قدرت به دنبال توسعه مقاومت با به کارگیری تاکتیک‌ها و ابزارهای مختلف در تمامی جبهه‌ها است.

خالد مشعل اظهار داشت که اشتباه است انتظار داشته باشیم تحولات بین‌المللی به حل و فصل مسأله فلسطین بینجامد و این ملت فلسطین است که سرنوشت، حال و آینده خود را رقم می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که خروج آمریکا از منطقه و سرگم شدن آن به چین و روسیه فرصت‌های بیشتری برای کشورهای منطقه جهت نقش‌آفرینی بیشتر به دور از هرگونه تبعیت و وابستگی ایجاد می‌کند و این قطعا به نفع مسأله فلسطین نیز هست.

مشعل افزود: «اختلافات عربی عربی و عربی اسلامی و دل خوش کردن به دشمن صهیونیستی و اینکه جزئی از منطقه به حساب آید، برای ما بسیار دردناک است».

خالد مشعل خاطر نشان کرد که ملت‌های عربی و اسلامی مخالف پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند.

مشعل بار دیگر بر پایبندی به حق بازگشت، آزادی اسرا و توسعه مقاومت برای دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی و لغو محاصره غزه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز