خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

کودتای نظامی در سودان تحولی فاجعه‌بار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۷۹

وزیر خارجه آلمان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر سودان، وقایع اخیر این کشور را کودتای نظامی و تحولی فاجعه‌بار توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت که کودتای نظامی در سودان تحولی فاجعه‌بار است و این کشور را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد و تردیدهایی را در مورد آینده صلح آمیز و دموکراتیک سودان ایجاد می‌کند که جامعه جهانی برای آن تلاش‌های زیادی انجام داده است.

وی افزود: «من به شدت اقدامات نظامیان شرکت‌کننده در کودتا که به طور غیرقانونی عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان و افراد دیگر را بازداشت کرده و به اعمال زور علیه مدافعان دموکراسی در این کشور متوسل شدند، محکوم می‌کنم».  

ماس تاکید کرد که «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و حامیانش نباید مانعی برای دموکراسی باشند و برلین از مردم سودان و حمدوک حمایت می‌کند.

وی خواستار آزادی فوری همه بازداشت‌شدگان در زمان کنترل قدرت توسط ارتش شد و هشدار داد که وضعیت سودان پیامدهای جدی برای تلاش های بین‌المللی خواهد داشت که آلمان در دوره اخیر از آن‌ها حمایت کرده است.

ماس با بیان اینکه آلمان در شرایط کنونی به تلاش‌های خود ادامه نخواهد داد، تاکید کرد که برلین اقدامات بعدی خود را با شرکا هماهنگ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز