خبرگزاری کار ایران

پوتین:

جنبش عدم تعهد فرصت جدیدی را برای تضمین امنیت مشترک فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۴۱۵

رئیس‌جمهوری روسیه کسب صفت ناظر برای این کشور در جنبش عدم تعهد را فرصت جدیدی برای همکاری در تامین امنیت و توسعه پایدار در سراسر جهان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به شرکت‌کنندگان در جلسه سالگرد جنبش عدم تعهد تاکید کرد که کسب عنوان ناظر در این جنبش برای این کشور امکان جدیدی را برای همکاری در تامین امنیت و توسعه پایدار در سراسر جهان فراهم می‌کند.

پوتین گفت که این سازمان نقش بسیار مهمی در امور بین‌المللی ایفا می‌کند.

وی افزود: «جنبش عدم تعهد به طور پیوسته از اصول برابری مطلق برای همه کشورها و احترام به حاکمیت و منافع مشروع آن‌ها دفاع کرده و  از گفت‌و‌گوی چند جانبه سازنده مطابق با روح و متن منشور سازمان ملل حمایت می‌کند».

پوتین تاکید کرد که ظرفیت‌های مثبت جنبش عدم تعهد به ویژه در حال حاضر که وضعیت در جهان آشفته‌تر شده است و بشریت باید با تعداد فزاینده‌ای از تهدیدها و چالش‌ها روبرو شود، مورد نیاز است.

وی گفت: «مهم است که این نهاد محترم در حل بحران‌ها مشارکت فعال داشته باشد‌، نقش قابل توجهی در تلاش‌های جمعی برای ایجاد نظام جهانی دموکراتیک و پایدار ایفا و اعتماد و درک متقابل بین اعضای جامعه بین‌المللی را تقویت کند. اخیراً کشور ما صفت ناظر در جنبش عدم تعهد را کسب کرده است. بدون شک، این موضوع فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در حل مسائل مهم منطقه و جهان جهت تامین امنیت و توسعه پایدار در سراسر جهان ایجاد می‌کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز