خبرگزاری کار ایران

موزه لوور و گوگن‌هایم در ابوظبی با بهره کشی از کارگران مهاجر ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۴۷

«گروهی از فعالان حقوق بشر مقامات ابوظبی را متهم کردند که با بهره کشی از کارگران مهاجر پروژه ساخت و ساز موزه لوور و گوگن‌هایم درابوظبی را پیش برده است.»

گروهی از فعالان حقوق بشر مقامات ابوظبی را متهم کردند که با بهره کشی از کارگران مهاجر پروژه ساخت و ساز موزه لوور و گوگن‌هایم درابوظبی را پیش برده است.

به گزارش رویترز این اعتراض برای دومین بار و پس از آن مطرح شده که پنج سال پیش نیز نسبت به وضعیت کارگران شاغل در این پروژه ابراز نگرانی کرده و ظاهرا شرایط تا حدی بهتر شده بود اما اکنون دوباره شرایط به وضعیت قبل بازگشته است.

طبق همین گزارش کمپانی سرمایه گذاری و توسعه گردشگری(TDIC) که مسئول احداثاین دوموزه است، گذرنامه این کارگران را مصادره کرده و از پرداخت دستمزد و مزایای آنان خودداری می‌کند. همچنین کارگران شاغل در این پروژه را در درخانه فقرا مسکن داده است. اما جدی‌ترین مشکلی که برای این کارگران مطرح است آن است که صد‌ها نفر از آنان را به جرم پیوستن به اعتصاب، تبعید کرده است.

با این حال سخنگوی کمپانی احداثموزه‌های لوور و گوگن‌هایم ابوظبی(TDIC) این اتهام را رد کرده است. این کمپانی اظهارات معترضان را بی‌اساس و ادعاهایی منسوخ توصیف کردو تاکید کرد که این شرکت تلاش دارد تا فعالیت‌هایش شفاف باشد.

این کمپانی همچنین یادآور شده است که فعالیت‌هایش درچارچوب قانون کار کشور امارات متحده عربی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز