خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ترکیه به سیاستهای اقتصادی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۵۵

«رییس سندیکای کارگران انقلابی در سخنرانی خود در این محل گفت: ما می‌خواهیم نان مردم کشورمان بزرگ‌تر شود نه اینکه کاخهای دولتمردان هر روز بزرگ‌تر شود.»

صد‌ها تن از اعضای سندیکاهای کارگری ترکیه با برگزاری تظاهرات در آنکارا سیاستهای اقتصادی و بودجه سال ۲۰۱۵ دولت ترکیه را محکوم کردند.


به گزارش پایگاه خبری «سول»، پایتخت ترکیه صحنه تظاهرات گسترده‌ای علیه سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور شد.

هواداران و اعضای سندیکاهای کارگران انقلابی، کارگران شاغل در بخش دولتی، اتحادیه معماران و مهندسان و اتحادیه پزشکان در تظاهرات در آنکارا به لایحه بودجه پیشنهادی دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه اعتراض کردند.

معترضان همچنین تغییرات اخیر در قوانین مربوط به بخش‌های آموزشی و قضایی ترکیه را محکوم کردند.

«کانی بکو» رییس سندیکای کارگران انقلابی در سخنرانی خود در این محل گفت: ما می‌خواهیم نان مردم کشورمان بزرگ‌تر شود نه اینکه کاخهای دولتمردان هر روز بزرگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم به صدای مردم گوش کند و به دنبال بودجه و سیاست‌هایی باشد که منافع فقرا، کارگران و کارمندان را در نظر بگیرد و باعثآشتی اجتماعی شود.

وی تاکید کرد که کارگران نمی‌خواهند بودجه کشور به جنگ، غارت و سرقت اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز