خبرگزاری کار ایران

8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۹۶

ویلا سازی سبک ها، قوانین و نکات خاص خود را دارد که باید در طول طراحی و ساخت ویلا در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم 8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک طراحی را داشته باشیم. این سبک ها با توجه به سلیقه مالک و نوع منطقه طراحی می شود که در بسیاری از مواقع سلیقه مالک ارجعیت پیدا می کند. سبک های طراحی ویلا شامل سبک طراحی مدرن، مینیمال، سبک لوکس، روستیک، سنتی، سوئیسی، کلاسیک و سبک فلت می باشد که در این مقاله قصد داریم این سبک ها را برای شما توضیح دهیم.

 

شناخت دقیق از سبک های مختلف ویلا برای فردی که قصد دارد ویلای خود را بسازد، دارای اهمیت بسیاری است. چرا که باعث می شود تصور و ذهنیت دقیق تری درباره ویلای رویایی خود، پیش از ساخته شدن داشته باشد. در این صورت در زمان مراجعه به دفاتر معماری به راحتی می توانید جزئیات سبک ویلا و سلیقه خود را بیان کنید. البته فرقی نمی کند که به دنبال یک ویلا برای زندگی خود بوده یا قصد سرمایه گذاری دارید. یک ویلای زیبا در همه حالت ارزش خود را خواهد داشت.

سبک های طراحی در زمینه ویلا مزایا و معایب خاص خود را داشته و برای هر منطقه باید سبک مختلفی اجرا شود. به عنوان مثال سبک سوئیسی برای مناطقی با آب و هوای خشک اصلا مناسب نیست. همینطور برای مناطق کوهستانی که بارش برف در آن زیاد بوده، بهتر است سقف شیروانی استفاده شود. یکی از راهکار ها برای درک بهتر سبک های مختلف طراحی، مشاهده ویلا های ساخته شده بوده که با این ترفند دیگر شک و شبهه ای برای مالک باقی نمی ماند. درادامه مدل های مختلف را توضیح می دهیم.

طراحی ویلا و دلیل نیاز به طراحی

طراحی ویلا در حال حاضر یکی از موارد ضروری و بسیار مهم در ساختن ویلا است که شما علاوه بر مشخص شدن ظاهر ویلا، مشخصات فنی نیز خواهید داشت. در پروسه طراحی، تعداد اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و حمام، محل آشپزخانه و متراژ آن ها دقیقا مشخص می گردد. سبک ویلا نیز در هنگام طراحی مشخص می شود که سازنده باید مطابق آن عمل کرده و حتی المان ها و مصالح مشخص شده را استفاده کند. یکی از نکات مهم، انجام طراحی توسط شخص یا گروهی متخصص و با دانش کافی است که طرح را مطابق استداردهای روز ایجاد و تحویل دهند.

انواع سبک های طراحی ویلا

ویلاهای امروزی به سبک های مختلف در مناطق متفاوتی ساخته می گردد که هر سبک دارای ویژگی های خود بوده و برای منطقه جغرافیایی خاصی مناسب است. اینکه کدام سبک از سوی شما انتخاب می شود، به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. در ادامه 8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک را ارائه و توضیح می دهیم.

1-سبک مدرن (بهترین سبک طراحی)

سبک مدرن به عنوان بهترین و پرطرفدارترین سبک طراحی ویلا است. امروزه بسیاری از خانه های شهری و ویلایی به این سبک ساخته می شوند. وقتی دم از معماری مدرن میزنیم، منظورمان سازه ای است که درعین کاربردی بودن و ساده بودن، خوانا و واضح است. طیفی از مصالح مدرن مانند بتن، سنگ، شیشه و غیره در این معماری مورد استفاده قرار می گیرند. در این بناها شاهد ترکیب هایی مدرن و یکنواخت هستیم که در آن نهایت سلیقه مهندسی و خلاقیت به کار رفته است.

۲-سبک مینیمال

این استایل تنها در معماری محبوبیت ندارد. بلکه بسیاری دیگر از عرصه های مختلف را نیز می توان یافت که سبک مینیمال و یا کمینه گرا در آن بکار رفته است. برای نمونه می توان به عرصه موسیقی اشاره کرد. علی رغم اینکه ساختمان های این سبکی دارای ظاهری ساده هستند، اما نمی توان منکر این حقیقت شد که در ساخت آن ها ظرافت و دقت بسیاری بکار رفته است.

8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک

3-سبک لوکس و تلفیقی

همانطور که می دانید امروزه سبک های زیادی در حوزه معماری مطرح می شوند. به همین دلیل سخت است که تعیین کدام سبک به صورت صد در صدی مورد علاقه ماست. شاید هر سبک ویژگی هایی علاقه ما داشته باشد، اما خواسته ما حضور ترکیبی این ویژگی های مورد علاقه در یک سبک باشد. در علم معماری به سازه هایی که این ویژگی را برخوردار هستند اکتلتیک یا ترکیبی می گویند.

4-سبک کلاسیک یا رومی

طراحی ویلای کلاسیک به طراحی و ساخت ویلاهایی اشاره دارد که الهام گرفته از سبک‌ها و طرح‌های سنتی و کلاسیک اروپایی هستند. البته از سبک‌های معماری تاریخی مانند رنسانس، باروک و معماری گوتیک نیز الهام می گیرد. این نوع طراحی معمولاً سعی کرده بازتابی از زیبایی‌های گذشته و فرهنگ ‌های مختلف را در طراحی و ساخت ویلا ایجاد کند.

5-سبک فلت

در این سبک از 8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک، ویلا یک طبقه بوده و ارتفاع ویلا از سطح زمین نیز زیاد نیست. متراژ بنا در این مدل نسبت به سایر سبک ها کمتر است. این سبک یکی از گزینه های مناسب برای ویلاهای کوچک است.

6-سبک سوئیسی

بارزترین مشخصه خاص این سبک شیروانی بلند و تیز آن است. افراد زیادی هم هستند که علاقه خاصی به این مدل دارند و بیشتر برای مناطق کوهستانی و در برخی از موارد برای مناطق جنگلی طراحی و ساخته می شود. در گذشته این سبک بیشتر در اروپا اجرا می شد و باتوجه به گسترش ارتباطات این سبک در نقاط دیگر نیز رواج پیدا کرد.

8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک

7-سبک روستیک

حتما می دانید که زندگی های امروزی بیش از اندازه ماشینی شده اند. به همین دلیل افراد تمایل دارند مانند دهه ها و شاید سده های قبل، ارتباط خوبی با طبیعت ایجاد کنند. امروزه سبک روستیک در طراحی ویلا به منظور ایجاد مکانی دنج و گرم بکار گرفته می شود. مهم ترین متریال های استفاده شده شامل : آجر، چوب، سنگ لاشه و عناصری ماند سقف شیبدار می باشد.

8-سبک ایرانی یا سنتی

در کشور ایران ویلا های مختلفی در دوران های متفاوت، با ویژگی های خاص ساخته شده اند. این ویلا ها به مرور زمان تفاوت های خاصی با هم پیدا کردند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در یک سبک طبقه بندی کرد. به همین دلیل بهتر است از آن به عنوان معماری ایرانی یاد کرد. هنوز هم سبک  های معماری ایرانی محبوبیت زیادی دارند.

سبک های طراحی ویلا در شمال

در شمال کشور می توانید سبک های مختلفی را اجرا کنید و برای طراحی ویلا در شمال ایران بهتر است از سبک مدرن و لوکس استفاده کنید. البته شما می توانید سبک های دیگر را نیز مثل سبک کلاسیک، ایرانی، روستیک و غیره را انتخاب کنید ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از این دو سبک است. به دلیل بارندگی زیاد در این منطقه حتما ویلا را عایق کنید و از درب و پنجره های ضد زنگ مثل pvc استفاده کنید. شمال همیشه طرفداران زیادی برای طراحی در زمینه ویلا دارد ظاهر ویلا نیز بسیار مهم است.

سخن آخر

در این مطلب 8 سبک طراحی ویلا و معرفی بهترین سبک برای شما توضیح داده شد. همانطور که گفتیم انتخاب سبک ویلا به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده بستگی دارد. انتخاب سبک مناسب نه تنها در زیبایی تاثیر دارد، بلکه باعث افزایش قیمت ویلا نیز می شود. تخصص طراح در گرفتن نتیجه مناسب نیز حیاتی است چون یک طراحی ضعیف باعث وارد شدن ضرر مالی می شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع بوده باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز