خبرگزاری کار ایران

بهترین روش جراحی و درمان پروستات با بخار آب به کمک دستگاه رزوم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۷۶

بیماری هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یک بیماری شایع در آقایان است که بیشتر در سنین بالای ۵۰ سالگی رخ می‌دهد و موجب رشد غیرطبیعی غده پروستات می‌شود. اما این روزها درمان رزوم به‌عنوان بهترین روش جراحی پروستات شناخته می‌شود که طی آن متخصص اورولوژیست با استفاده از دستگاه مخصوص و بخار آب استریل، بافت پروستات را خشک کرده و در نتیجه سایز پروستات کاهش می یابد.

بزرگی پروستات یکی از بیماری های شایع در بین آقایان به‌خصوص در سنین میان‌سالی است. بیشتر آقایانی که وارد میانسالی  زندگی خود می‌شوند، با این مشکل مواجه خواهند شد. درواقع بزرگی پروستات مثل سفید شدن مو در اثر کهولت سن ایجاد می شود و غیر قابل اجتناب است. بزرگ شدن غده پروستات در ادرار و انزال آقایان، اختلال ایجاد می‌کند و ممکن است آزاردهنده باشد، اما درمان قطعی آن به کمک دستگاه رزوم و از طریق تزریق بخار آب امکان‌پذیر است. درمان بزرگی پروستات با بخار آب یک روش نسبتا نوین است و به‌عنوان بهترین روش درمان این بیماری در ۶ سال اخیر در کشور های پیشرفته مثل امریکا و ...  مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید تا راجع‌به بهترین روش جراحی پروستات با بخار آب صحبت کنیم.

درمان بزرگی پروستات

بزرگی پروستات که با اصطلاح علمی هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات شناخته می‌شود، یک بیماری شایع در آقایان است. در این بیماری رشد غیرطبیعی پروستات باعث می‌شود که اندازه آن از حالت طبیعی خارج شود و در نتیجه مجرای ادرار را تحت فشار قرار داده و ادرار کردن و انزال فرد دچار اختلال می گردد. بزرگی پروستات در آقایان بالای ۵۰ سال، ممکن است بدون علائم و یا با علائم باشد. خوشبختانه امروزه درمان پروستات با روش‌های غیر‌جراحی و غیر‌تهاجمی امکان‌پذیر است. روش درمانی پروستات با بخار آب به وسیله دستگاه رزوم به‌عنوان بهترین روش درمان قطعی پروستات بیش از ۶ سال هست در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی از بخار آب برای کاهش اندازه پروستات و تسکین علائم آن استفاده می‌شود . این روش درمان هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات، کم خطرترین و کم عارضه ترین روش درمان پروستات در دنیاست که احتمال بروز عوارضی مانند اختلال نعوظ، خونریزی و عوارض بیهوشی در این روش درمانی بسیار پایین است.

بهترین روش جراحی پروستات

اگرچه ممکن است درمان پروستات با دستگاه رزوم به‌عنوان یک روش جراحی شناخته شود، اما در اصل یک درمان غیر‌جراحی و کم تهاجمی است. این روش درمانی با استفاده از دستگاه رزوم انجام می‌شود. درواقع، این دستگاه یک ابزار خاص است که با استفاده از بخار آب وشوک حرارتی وارد شده، سلول پروستات را خشک می کند و از بین می برد. در نتیجه پروستات بسیار کوچک شده و حجم آن کم می شود و از طرفی در آینده رشد نکرده و بزرگ نیز نخواهد شد. درمان پروستات با بخار آب به وسیله دستگاه رزوم توسط جراح اورولوژی انجام می‌شود و روش انجام آن برخلاف تصور عموم سخت یا چالش‌انگیز نیست. اورولوژیست از بیمار می‌خواهد که مثانه خود را تخلیه کند، سپس بااستفاده از بی‌حس‌کننده موضعی، مجاری ادرار و پروستات را بی‌حس می‌کند تا بیمار در طول عمل، احساس درد و ناراحتی نداشته باشد. بخار از طریق سوزن  بلند و نازکی که وارد هسته ی پروستات بیمار می‌شود، سلول‌های پروستات را از بین برده و باعث کوچک شدن بافت‌های بزرگ‌شده آن می‌شود. بعد از درمان بزرگی پروستات با بخار آب، باید تا چند روز از سوند ادراری استفاده کنید.

بهترین روش جراحی و درمان پروستات با بخار آب به کمک دستگاه رزوم

مزایا و معایب درمان بزرگی پروستات با بخار آب

روش درمانی رزوم برای درمان قطعی پروستات بسیار کارآمد است. شما می‌توانید نتایج این درمان ایمن و موثر را در درازمدت مشاهده کنید و دیگر نیازی به مصرف داروهای هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات نیست. این روش درمانی در عملکرد جنسی افراد تأثیری ندارد و به‌عنوان بهترین روش جراحی پروستات بدون بیهوشی عمومی و به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود. این روش دوره ی نقاهت و بستری نداشته و بیمار پس از انجام عمل می تواند راه رفته و به منزل برود. در صورت بازگشت علائم هایپرپلازی افراد می‌توانند مجددا این روش درمانی را انجام دهند.

 

مراقبت‌های لازم بعد از درمان رزوم

اگرچه دوره نقاهت و بستری در درمان قطعی پروستات با بخار آب وجود ندارد، اما رعایت چند دستورالعمل ساده موجب تسریع در روند بهبودی می‌شود. مراقبت‌ها و اقدامات لازم بعد از انجام بهترین روش جراحی پروستات، شامل عدم فعالیت‌های جنسی، عدم مصرف مایعات محرک، مثل نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نداشتن کار و فعالیت سنگین مثل دوچرخه سواری و وزنه زدن  به ‌مدت چند روز می باشد.

میزان موفقیت درمان رزوم چقدر است؟

تا اینجا راجع‌ به بهترین روش درمان پروستات و روش انجام آن توضیحاتی ارائه دادیم؛ اما با‌توجه‌به اینکه درمان رزوم یک روش درمانی نسبتا جدید است، اطمینان از میزان موفقیت آن برای افراد اهمیت بسیاری دارد. در دنیا این روش بیش از ۶ سال است که انجام می شود و نتایج درخشانی در پی داشته است که اطمینان پزشکان را جلب کرده است. احتمال بروز عوارض در این روش درمقایسه با روش درمانی مشابه و قدیمی تراشیدن پروستات از داخل، بسیار بسیار پایین است و هیچ صدمه ای به مجرای اسپرم و سیستم تناسلی و توانایی جنسی فرد وارد نمی شود.

بهترین روش جراحی و درمان پروستات با بخار آب به کمک دستگاه رزوم

اگر چه که این جراحی برای بیمار بسیار سبک بوده و همچون سوراخ کردن گوش یا گرفتن نمونه خون از نوک انگشت بدون عارضه و بسیار سبک می باشد، اما در عین حال نیاز به مهارت بالای جراحی دارد. از این رو اولین دستگاه رزوم در زمستان ۱۴۰۲ وارد ایران و تهران شده است که قرار است توسط دکتر سید امین میرصادقی که جزو جراحان برتر اورولوژی در ایران و جراح  برتر بوستون ساینتیفیک آمریکا boston scientific میباشند، مورد استفاده قرار بگیرد. این روش درمانی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده  FDA تأیید شده است. با استناد به نتایج پزشکی نیز می‌توان با اطمینان راجع‌ به درمان موثر آن صحبت کرد.

هزینه انجام درمان قطعی پروستات

با‌توجه‌ به اینکه دستگاه رزوم یک دستگاه وارداتی است، با در نظر گرفتن قیمت ارز، هزینه استفاده از آن بالا خواهد بود. از طرفی این دستگاه به تازگی وارد ایران شده و هنوز بسیاری از بیمه‌های درمانی هزینه‌های استفاده از آن را پوشش نداده‌اند. با‌توجه ‌به اینکه بیمار می‌تواند بعد از انجام عمل سرپایی، به امور روزمره خود رسیدگی کند و در مدت‌زمان کوتاهی بهبودی کامل را به‌دست آورد، استفاده از این روش درمانی و صرف هزینه برای آن، ارزشمند خواهد بود.

هزینه جراحی پروستات به کمک بخار آب یا دستگاه رزوم در کل حدود ۱۷۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان می باشد و شامل دو بخش می باشد:

  • هزینه ی کیت مصرفی یا همان تفنگ یکبار مصرف که برای هر بیمار یک عدد استفاده میشود که تقریبا ۸۰ الی ۸۵ درصد هزینه ی جراحی را شامل می شود.
  • هزینه ی دستمزد دکتر و لوازم مصرفی دیگر مثل سرم و اتاق عمل و ... که حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد هزینه ی کل عمل می باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌ به بزرگی پروستات و بهترین روش درمان آن صحبت کردیم. بیماری هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یک بیماری شایع در آقایان است که بیشتر در سنین بالای ۵۰ سالگی رخ می‌دهد و موجب رشد غیرطبیعی غده پروستات می‌شود. روش‌های درمانی خاصی، ازجمله دارودرمانی برای کنترل سرعت رشد پروستات  و در موارد شدید، جراحی تهاجمی برای برداشتن پروستات یا تراشیدن پروستات از داخل  مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای بیمار ناخوشایند بوده و ریسک های خاص خود را دارد، اما این روزها درمان رزوم به‌عنوان بهترین روش جراحی پروستات شناخته می‌شود که طی آن متخصص اورولوژیست با استفاده از دستگاه مخصوص و بخار آب استریل، بافت پروستات را خشک کرده و در نتیجه سایز پروستات کاهش می یابد.

این روش درمانی نسبتا جدید، نتایج موثری دارد. آقایانی که کیفیت زندگی‌شان به‌دلیل بزرگی پروستات و اختلال در ادرار یا انزال تحت‌تأثیر قرار گرفته است، می‌توانند با استفاده از این دستگاه پیشرفته و بدون نیاز به جراحی تهاجمی پروستات خود را خشک کرده و این علائم را از بین ببرند. دستگاه رزوم به تازگی وارد ایران شده و به عنوان تنها دستگاه فعال در تهران توسط دکتر میرصادقی جراح برتر اورولوژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر نیاز به این جراحی دارید، می‌توانید  از طریق شماره ی تماس ۰۲۱۲۸۴۲۲۷۱۱ اقدام به گرفتن نوبت جراحی با دکتر میرصادقی نمایید و یا به مطب دکتر میرصادقی مراجعه نمایید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز