خبرگزاری کار ایران

بررسی 10 فایده باور نکردنی ژله رویال و عوارض

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۹۹۹

ژل رویال ماده‌ای از دل طبیعت است که به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارای خواص دارویی و درمانی زیادی است و همیشه به عنوان یک دارو برای سلامتی در دل تاریخ از آن یاد شده است.

از همین رو قرار است در این مطلب به فواید باورنکردنی ژله رویال اشاره کنیم که تعدادی از آن ها عبارتند از تقویت سیستم ایمنی، خواص ژل رویال برای مردان و زنان، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و موارد بسیار دیگری که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

12 فایده باور نکردنی ژله رویال

ژله رویال ماده ژلاتینی است به رنگ سفید مایل به زرد که توسط زنبورهای کارگر برای تغذیه ملکه و بچه های کندو تولید می شود و امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم از مزایای این ماده با خرید ژل رویال و مصرف آن به عنوان مکمل غذایی سعی در رفع انواع بیماری ها و مشکلات دارند.

1- حاوی انواع مواد مغذی است

هنوز دانشمندان ترکیب مشخص و دقیقی برای ژله رویال متصور نیستند ولی تصور بر این است که بیشتر این خواص دارویی و درمانی به دلیل حضور پروتئین و اسیدهای چرب منحصر به فرد در این ماده است. البته پروتئین اصلی رویال همان گلیکوپروتئین است و علاوه بر موارد ذکر شده چندین ویتامین B و مواد معدنی نیز در این ماده یافت می شود.

2- خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

با مطالعات متعددی که بر روی ژله رویال انجام شده، دانشمندان متوجه شده اند که اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی موجود در ژل رویال موجب ایجاد اثرات آنتی اکسیدانی قوی می شود. و از طرفی این ماده دارای خواص ضد التهابی است و گفته می شود استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد؛ ولی برای قطعی شدن این موضوع هنوز نیاز به تحقیقات انسانی بیشتری است.

3- با کاهش کلسترول، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

آزمایشات مختلفی هم بر روی حیوان و هم انسان نشاده داده که ژله رویال این قابلیت را دارد که با تغییر سطح کلسترول، خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد؛ اگر چه هنوز مکانیزم این تاثیر به طور دقیق هنوز مشخص نشده ولی مطالعات مختلف نشان داده که مکمل ژل رویال سطح کلسترول بد LDL را کاهش داده و به همین دلیل میتواند خطر امراض قلبی را به شکل ویژه ای کاهش دهد.

بررسی 10 فایده باور نکردنی ژله رویال و عوارض

4- بهبود زخم و ترمیم پوست

ژل رویال فقط به صورت خوراکی مصرف نمیشود و اگر از آن به صورت موضعی استفاده کنید می تواند به بهبود زخم و ترمیم پوست کمک می کند؛ رویال ژلی به دلیل خواص آنتی باکتریال در وهله اول کمک می کند که زخم شما عفونت نکند.

کلاژن یک پروتئین بسیار مهم و حیاتی برای ترمیم پوست است و یک مطالعه بر روی موش ها نشان داده، موش هایی که ژله رویال دریافت می کنند کلاژن بیشتری تولید می کنند.

البته بهبود زخم و ترمیم پوست یکی از خواص ژل رویال است که در گذشته بسیار دور از آن استفاده میشده است و مطمئنا شما هم از پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود در این باره شاید شنیده باشید.

5- تنظیم قند خون

همانطور که اشاره کردیم رویال ژلی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و کاهش استرس اکسیداتیو توانایی کنترل قند خون و بهبود حساسیت به انسولین را دارد؛ یک مطالعه کوچک شش ماهه انسانی کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا را در افراد سالمی که روزانه ژله رویال مصرف می‌کردند نشان داد.

6- بهبود عملکرد مغز

یک مطالعه بر روی موش ها انجام شد که نشان داد ژله رویال توان این را دارد که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی سیستم عصبی موش هایی که از این ماده مصرف کرده بودند تقویت کند و از همین رو محققین بر این باور هستند که مصرف رویال ژلی باعث بهبود عملکرد مغز می شود ولی برای اثبات قطعی آن نیاز است تا دانشمندان آزمایشات بالینی بیشتری بر روی این ماده شفابخش انجام دهند.

7- درمان و بهبود خشکی چشم

گفته شده که ژل رویال در صورت مصرف خوراکی موجب درمان و بهبود خشکی چشم شود، یک مطالعه حیوانی و یک مطالعه انسانی نشان دادند که در صورت مصرف ژله رویال می تواند موجب درمان خشکی مزمن چشم شود و به دلیل اینکه عوارض جانبی خاصی ندارد به یکی از بهترین درمان ها برای این بیماری تبدیل شده است ولی همانند خواص دیگر نیاز داریم تا تحقیقات بیشتری انجام شود تا این ماده به درمان قطعی برای تمام بیماری ها بدل شود.

بررسی 10 فایده باور نکردنی ژله رویال و عوارض

8- کاهش روند پیری

این ماده سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی، مواد ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو می شود شده و از همین رو باعث کند شدن روند پیری می شود که در بخش خواص ژله رویال برای پوست هم به این موضوع اشاره کردیم چرا که ترمیم پوست و جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک به خودی خود باعث کند شدن روند پیری خواهد شد.

9- کاهش علائم یائسگی

 یکی از خواص این ماده شگفت انگیز بهبود علائم یائسگی در زنان است، کم شدن هورمون های زنانه در این دوران باعث بروز علائمی مانند بدن درد، گرگرفتگی، مشکلات عصبی مثل افسردگی و اضطراب می‌شود از همین رو ژله رویال با داشتن مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامین ها موجب ایجاد تعادل در تولید هورمون ها شده و از بروز این عوارض جلوگیری کند.

البته مطالعات گوناگونی بر روی خواص ضدالتهابی رویال ژلی انجام شد، در این تحقیقات که بر روی 42 زن یائسه انجام شد نشان داد که افرادی که روزانه 800 میلی گرم ژل رویال مصرف کرده اند بعد از 12 هفته با کاهش درد کمر و مشکلات عصبی روبرو شده اند اما برای اثبات نیاز به تحقیقات بیشتری است و امیدواریم در آینده دانشمندان تاثیر آن را به صورت قطعی نشان دهند.

10-  درمان ناباروری

یکی دیگر از خواص ژله رویال برای مردان و زنان، درمان ناباروری است، چرا که مصرف این ماده با سلامت تخمک ها ارتباط مستقیم داشته و می تواند باعث درمان ناباروری در بین زوجین شود. تحقیقاتی هم در دانشگاه پزشکی مشهد انجام شد که نشان داد ژل رویال می تواند بر تعداد و قدرت اسپرم ها تاثیرگذار باشد از همین رو اگر با این مشکل روبرو هستید حتما تحت نظر پزشک متخصص رویال ژلی مصرف کنید.

البته که ژل رویال خواص درمانی بسیار زیاد دیگری دارد که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  • بهبود سیستم گوارشی
  • بهبود و درمان دیابت
  • موثر برای درمان آلزایمر
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش عوارض جانبی سرطان

عوارض ژله رویال

تا به امروز عوارض جدی از این ماده گزارش نشده است ولی توصیه می شود، افرادی که به عسل، نیش زنبور عسل گرده گل و این مواد آلرژی زا حساسیت دارند، ژل رویال مصرف نکنند یا در صورت امکان تحت نظر پزشک متخصص از این مکمل غذایی استفاده کنند.

در این مقاله از هاچ لند سعی کردیم تا به بررسی بعضی از خواص دارویی این ماده شگفت انگیز اشاره کنیم و در انتها به بررسی عوارض آن نیز بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به پایگاه زیر مراجعه کنید.

hutchland.ir

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز