خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در خرید سررسید 1403

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۱۷

با نزدیک شدن به عید نوروز و سال جدید شمسی، سفارش و خرید سررسید ۱۴۰۳ در اولویت همه مردم و به‌خصوص کسب‌وکار‌ها قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند مجموعه و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.

با نزدیک شدن به عید نوروز و سال جدید شمسی، سفارش و خرید سررسید ۱۴۰۳ در اولویت همه مردم و به‌خصوص کسب‌وکار‌ها قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند مجموعه و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند. اگر شما هم قصد خرید سالنامه ۱۴۰۳ را دارید، بهتر است که به فاکتورهای مهمی در زمان خرید توجه کنید تا درنهایت، کار زیباتر و باکیفیت‌تری داشته باشید.

 در ادامه مقاله مهم‌ترین این نکات موردبررسی قرارگرفته است تا در خرید و سفارش‌های خود بهتر عمل کنید. برای آشنایی هرچه بیشتر با این معیارها، ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید.

قطع سررسید

یکی از نکات مهمی که در خرید سررسید ۱۴۰۳ باید به آن توجه شود، قطع سررسید است. قطع‌ها به ۶ دسته وزیری، رحلی، رقعی، اروپایی، خشتی، پالتویی و وزیری تقسیم می‌شوند که هر یک مشخصات خاص خود را دارند. در این میان سررسید اروپایی و وزیری به علت سایز مناسب برای یادداشت‌های روزانه و خوش‌دست بودن، از بقیه پرفروش‌تر هستند. در ادامه با ویژگی‌های سایر سالنامه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

  • رحلی: سررسیدهای رحلی که به آن تشریفاتی نیز می‌گویند، در دو نوع بزرگ و کوچک به فروش می‌رسند.
  • رقعی: سالنامه‌های رقعی معمولاً در اندازه یک برگ A5 چاپ می‌شوند و نسبت به مدل‌های رقعی خوش‌دست‌تر هستند.
  • سررسید اروپایی: نمونه‌های اروپایی معمولاً در ابعاد ۱۴*۲۲ سانتی‌متر چاپ می‌شوند و به دلیل سایز مناسب از مدل‌های رقعی بهترند.
  • خشتی: نمونه‌های خشتی به‌صورت مربع و در اندازه‌های مختلف چاپ می‌شوند. این مدل سالنامه‌ها بیشتر برای سفارش‌های اختصاصی مناسب‌ترند.
  • پالتویی: همان‌طور که از نام این قطع مشخص است، سایز جیبی و کوچکی دارند و به‌نوعی می‌توان گفت که نسبت به بقیه قطع‌ها کوچک‌ترین سایز را دارند. ازلحاظ قیمتی نیز ارزان‌تر از باقی مدل‌ها هستند؛ به همین دلیل برای هدایای مناسبتی بسیار مناسب‌اند.

نکات مهم در خرید سررسید 1403

صحافی سررسید 

صحافی یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید سررسید ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. چنانچه به نوع و کیفیت صحافی سررسید توجه نشود، احتمال جدا شدن برگ‌ها از جلد وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که در هنگام خرید سالنامه به این نکته توجه ویژه داشته باشید. صحافی ته دوخت، فنری، چسبی، قفل کلاسوری و جلد چسبانی از انواع صحافی هستند. در تولید تقویم رومیزی و سالنامه، عمدتاً از دو نوع صحافی ته دوخت و فنری استفاده می‌شود. در ادامه این مدل را مورد ارزیابی بیشتری قرار می‌دهیم:

صحافی سر رسید ته دوخت

در این نوع صحافی، کاغذها به دسته‌های 8 یا 16 برگی تقسیم و سپس به یکدیگر دوخته می‌شوند؛ سپس از چسب استفاده می‌شود تا برگه‌ها به‌طور محکم در کنار یکدیگر قرار گیرند. اگر این روش باکیفیت مناسبی اجرا شود، دارای دوام بسیار بالایی خواهد بود؛ به همین دلیل بسیاری از کتاب‌های نفیس با این روش صحافی می‌شوند. دوام بالا و حفظ شکل ظاهری کار در طولانی‌مدت ازجمله مزایای صحافی با این روش است.

صحافی فنری

در روش صحافی فنری، کاغذهای تقویم ازیک‌طرف پانچ می‌شوند و سپس یک فنر در محل پانچ قرار می‌گیرد. بااینکه این روش صحافی دوام کمتری نسبت به نمونه ته دوخت دارد؛ اما راحتی در بازوبسته کردن و ظاهر زیبا و شیک آن را به انتخابی برتر در خرید سررسید ۱۴۰۳ تبدیل کرده است.

 

نوع جلد سر رسید

از دیگر نکات مهمی که در خرید سررسید ۱۴۰۳ باید مدنظر قرار بگیرد، نوع جلد سررسید است. به‌طور‌کلی جلدهایی که طراحی زیباتری دارند و درعین‌حال کیفیت آن‌ها نیز مناسب است، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از جلد سررسید وجود دارد که در ادامه مقاله آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهیم:

جلد سلفون

استفاده از برگه گلاسه چاپ‌شده و روکش سلفون مات یا براق به‌عنوان جلد (جلدسخت سلفون) که امکان حک لیزر پلاک و ضرب طلاکوب بر روی آن را دارد.

ترمو چرم

ترمو یا ترمو چرم یک نوع چرم مصنوعی باکیفیت بالاست که با ظاهر لطیف و زیبا از دیگر چرم‌های مصنوعی متمایز است.

ارگانایزر

اگر قصد خرید سررسید ۱۴۰۳ با بالاترین کیفیت را دارید، مدل‌های ارگانایزر برای شما بهترین‌اند؛ البته قیمت خرید آن‌ها نیز بالاتر است که نسبت به کیفیت واقعاً ارزش دارد. ارگانایزرهای چرم طبیعی یا ترمو، رایج‌ترین نوع در بازار هستند.

گالینگور

گالینگور به‌طور رایج در ساخت لوح‌های تقدیر یا جلد پایان‌نامه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول از موادی همچون کاغذ، مواد پلاستیک و رنگ تشکیل‌شده است.

نوع کاغذ و کیفیت چاپ؛ فاکتور‌های مهم دیگر در خرید سررسید ۱۴۰۳

نوع و کیفیت کاغذ از دیگر نکات مهمی است که در زمان خرید سررسید 1403 باید به آن توجه ویژه داشته باشید. خرید سالنامه‌ای که ظاهر شیک و زیبایی دارد، اما کاغذهای آن جنس باکیفیتی ندارند و زود پاره می‌شوند، به‌هیچ‌وجه موردعلاقه نخواهد بود. کاغذ تحریر سفید، کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر کرم، ازجمله بهترین و پرطرفدارترین کاغذهای مورداستفاده در ساخت تقویم و سالنامه هستند که با توجه به جنس، رنگ و البته سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر در خرید و سفارش سالنامه ۱۴۰۳، چاپ باکیفیت و تعداد رنگ‌های به‌کاررفته در آن است. به‌طورمعمول از چاپ دورنگ برای بهینه‌سازی هزینه چاپ صفحات داخلی استفاده می‌شود که یک رنگ آن برای طراحی و چاپ لوگو کاربرد دارد. هرچقدر که تعداد رنگ‌های به‌کاررفته در چاپ بیشتر باشد، هزینه خرید سررسید نیز بیشتر خواهد شد. چاپ چهار رنگ با کاغذ گلاسه، پرفروش‌ترین نوع سالنامه است که البته قیمتی بیشتر از سایر سررسیدها دارد.

حک لیزر پلاک و لت اختصاصی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی هر سررسید تبلیغاتی، حک لیزر پلاک و لت اختصاصی است که اخیراً هم بسیار موردتوجه قرارگرفته است. حکاکی لوگو سفارش‌دهنده نه تنها موجب تمایز و رقابت برتر در بین شرکت‌های همکار می‌شود، بلکه جلوه زیبایی نیز به‌کار می‌بخشد. پلاک‌های فلزی سررسید در رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌گردد که با توجه به مبلغ بودجه، سلیقه و کیفیت مدنظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و روی سالنامه اختصاصی خود درج کنید.

لت اختصاصی تبلیغاتی نیز درواقع یک صفحه از جنس گلاسه است که معمولاً در چهار رنگ چاپ و به بخش‌های مختلف سررسید افزوده می‌شود. این صفحات را می‌توانید در ابتدا، انتها یا وسط تقویم‌ها مشاهده کنید. کاربرد اساسی این لت در معرفی محصولات، تبلیغات و اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شماست. استفاده از لت تبلیغاتی در معرفی برند، به‌ویژه به دلیل کیفیت و جذابیت آن، از اهمیت زیادی در جذب مخاطب برخوردار است. به‌طورکلی با استفاده از لیزر پلاک و لت تبلیغاتی می‌توانید با کمترین هزینه، کسب‌وکار خود را به شکل مؤثر و کارآمدی به مشتریان معرفی کنید. توصیه می‌شود که در سفارش و خرید سررسید ۱۴۰۳ همواره به نوع فونت و رنگ چاپ لت توجه ویژه داشته باشید.

نکات مهم در خرید سررسید 1403

قیمت سررسید ۱۴۰۳

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، فاکتورهای مهمی در قیمت خرید سررسید ۱۴۰۳ نقش دارند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع قطع، صحافی سررسید، نوع کاغذ، جلد و لت‌های تبلیغاتی اشاره کرد. ترکیب قطع وزیری یا سررسید اروپایی با صحافی ته دوخت، جلد ارگانایزر، کاغذ سلفون و باکیفیت‌ترین حک لیزر، بهترین نوع سالنامه خواهد بود که نسبت به دیگر مدل‌ها قیمت بیشتری خواهد داشت. درنهایت توصیه می‌شود که در زمان خرید، تنها به عامل قیمت سررسید توجهی نداشته باشید و فاکتور کیفیت برگ و چاپ آن را نیز مدنظر قرار دهید. به ‌نظر شما عامل قیمت مهم‌تر است یا کیفیت؟!

مجموعه مهرسام چاپ یکی از تولید کنندگان برتر در زمینه سررسید و تقویم رومیزی است.| شماره تماس: (02151795000)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز