خبرگزاری کار ایران

فوایدی که این مواد شیمیایی در سلامت بدن و آب آشامیدنی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۲۳۵

مواد شیمیایی تصفیه آب چه به صورت مجزا و چه در پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب نقش بسیار مهمی در حذف آلاینده‌های آب دارند. این موضوع در دستگاه‌های تصفیه آب اهمیت بسیار بالاتری دارد، زیرا حذف برخی از آلاینده ها باعث حفظ و افزایش طول عمر فیلترهای دستگاه به خصوص فیلتر ممبران می‌شود.

مواد شیمیایی نظیر آنتی اسکالانت، کربن فعال، رزین سختی‌گیر و ... یا در حذف نوع مشخصی از آلاینده‌های آب کاربرد دارند و یا باعث جلوگیری از آسیب رسیدن و خرابی فیلترهای سیستم تصفیه آب می‌شوند.

بنابراین با استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تصفیه آب نه تنها آلاینده‌های آن حذف شده و آب خالص می‌شود، بلکه با استفاده از برخی از مواد شیمیایی می‌توان طول عمر فیلترهای دستگاه را نیز افزایش داد. به این ترتیب هم آب تصفیه شده بدون آلاینده برای استفاده در کاربردهای مختلف داریم و هم باعث افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های سیستم شده‌ایم.

اما مهم است که از مواد شیمیایی مناسب در تصفیه آب استفاده شود و هم‌چنین دوز مناسبی از این مواد با توجه به آلاینده‌های آب به آن تزریق شوند. در صورت رعایت این دو نکته بهترین بازدهی را در استفاده از مواد شیمیایی تصفیه آب داریم.

فواید و مزایای استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تصفیه آب شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حذف آلاینده‌های آب و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده
  • افزایش طول عمر فیلترهای سیستم تصفیه آب
  • بهبود کیفیت آب
  • تولید آب خالص برای کاربردها و صنایع مختلف

انواع مواد شیمیایی که در تصفیه آب نقش دارند

حذف آلاینده‌های مختلف آب علاوه بر فیلترها نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مختلف نیز دارد. مواد شیمیایی تصفیه آب تنوع زیادی دارند، که در این جا تنها به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

کربن فعال

کربن فعال یکی از مواد شیمیایی پر کاربرد در فرایند تصفیه آب و فاضلاب است. البته این ماده منحصر به فرد در اغلب صنایع کاربرد دارد. ویژگی مساحت سطحی زیادی که کربن فعال ایجاد می‌کند، باعث جذب مقدار زیادی از آلاینده‌های آب می‌شود.

کربن اکتیو قابلیت از بین بردن بو، طعم و رنگ نامطلوب آب، برخی از فلزات سنگین و کلر آب را دارد. این ماده به دلیل قدرت بالای جذبی که دارد می‌تواند مقدار زیادی از آلاینده‌های آب را به خود جذب کند، بنابراین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می‌باشد.

رزین سختی‌گیر

رزین سختی‌گیر با اجرای فرایند تبادل یونی باعث تعویض یون‌های غرم یونی خود با یون‌های عامل سختی آب باعث نرم شدن آن می‌شود. از این طریق یون‌های عامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم حذف می‌شوند. 

رزین سختی‌گیر از برندهای مختلفی در بازار موجود است. رزین سختی‌گیر پرولایت یکی از برندهای برتر وارداتی رزین تبادل یونی است. قیمت رزین پرولایت به نوسانات قیمت ارز در کشور وابسته است، بنابراین در صورتی که نیاز به خرید این ماده شیمیایی دارید می‌توانید از طریق تماس تلفنی با شرکت‌های معتبر قیمت به روز محصول مورد نظرتان را دریافت کنید.

فوایدی که این مواد شیمیایی در سلامت بدن و آب آشامیدنی دارند

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی ضروری در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی است. این ماده در حذف آلاینده‌های آب نقشی ندارد، اما مهم‌ترین وظیفه را در حفظ فیلترهای ممبران دستگاه تصفیه آب دارد.

ساختار مولکولی آنتی اسکالانت به گونه‌ای است که، باعث چسبیدن ذرات آلاینده، املاح و نمک‌های آب به خود شده و از ته نشین شدن آنها جلوگیری می‌کند. به این طریق جلوی تشکیل رسوب و گرفتگی و خرابی فیلترهای ممبران گرفته می‌شود.

قیمت آنتی اسکالانت نیز به دلیل وارداتی بودن اغلب برندهای معتبر به قیمت ارز بستگی دارد. برای دریافت به روز قیمت آنتی اسکالانت می‌توانید با بخش فروش شرکت‌های معتبر در ارتباط باشید.

سیلیس و آنتراسیت

سیلیس برای حذف ذرات معلق درشت و کدورت آب کاربرد دارد. از سیلیس یا شن در مخزن فیلتر شنی با ظرفیت مورد نیاز استفاده می‌شود تا آب شفاف برای دیگر مراحل فیلتراسیون را آماده کند. 

آنتراسیت برای از بین بردن کدورت، آهن، منگنز، کلر آزاد، کروم و فلزات سنگین، مواد آلی و چربی و روغن استفاده می‌شود. 

مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب فواید زیادی برای سلامتی آب دارد. موضوع مهم‌تر این است که، مواد شیمیایی را از شرکت‌های معتبر بخریم تا از اصالت و عملکرد آنها مطمئن باشیم. آبین علاوه بر دستگاه تصفیه اب در انواع و مقیاس‌های مختلف، مواد شیمیایی مختلف را نیز در وب سایت خود به فروش می‌رساند. برای اطلاع بیش‌تر از قیمت‌ها و موجودی محصولات می‌توانید به وب سایت abin.ir مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز