خبرگزاری کار ایران

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا، شباهت ها، تفاوت ها و کاربردها

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۲۰

در‌حال‌حاضر همه ما در عصر تبلیغات زندگی می‌کنیم. به‌طورکلی بازاریابی به دو بخش بازاریابی درونگرا و برونگرا تقسیم می‌شود. این دو عبارت بین فعالان حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بازاریابی برونگرا بیشتر در گذشته کاربرد داشت و در‌حال‌حاضر بازاریابی بیشتر به‌صورت درونگرا اتفاق می‌افتد. در این مطلب شما را با تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر به‌دنبال این هستید که هر یک از این شیوه‌های بازاریابی چه کاربردی دارند این مقاله برای شما نوشته شده است.

تفاوت نحوه عرضه خدمات در بازاریابی درونگرا و برونگرا

روش‌های عرضه خدمات یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بازاریابی درونگرا و برونگرا است. بازاریابی برونگرا بیشتر گرایش به استفاده از رویکردهای بازاریابی سنتی دارد. تبلیغات از طریق ارسال ایمیل، تماس تلفنی، تبلیغات در مجله و روزنامه و تبلیغات در رادیو و تلویزیون نمونه‌های بازاریابی برونگرا هستند.

در مقابل بازاریابی درونگرا بیشتر از روش‌هایی چون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، پست اینستاگرام، وبلاگ، گزارش، وبینار، اینفوگرافیک و تولید پادکست‌ها بهره‌ می‌برد. اگر به‌دنبال روشی کم‌هزینه و کاربردی برای تبلیغات در حوزه‌های مختلف هستید، از سامانه پیامک می‌توانید استفاده کنید.

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا، شباهت ها، تفاوت ها و کاربردها

تفاوت در جهت‌گیری برای برقراری ارتباط با مخاطبان

معمولا در بازاریابی برونگرا مخاطب هدف وجود ندارد. یعنی محتوایی که تولید می‌شود به بررسی ویژگی‌ها و مزایای محصول می‌پردازد و سپس محتوای تولید شده برای همه مخاطبان فرستاده می‌شود. هدف در بازاریابی برونگرا این است که به‌دنبال مشتری جدید از همه مخاطبان بگردد. باتوجه‌به استراتژی بازاریابی برونگرا یکی از روش‌های مناسب برای برقراری ارتباط موثر و مقرون‌به‌صرفه با مخاطبان جدید استفاده از پنل اس ام اس رایگان است.

در مقابل بازاریابی درونگرا وجود دارد. در این نوع بازاریابی استراتژی تولید محتوا باتوجه‌به نیازهای مشتریان و پاسخ به مسائل آن‌ها انجام می‌شود. در نتیجه محتوای تولید‌شده فقط برای مخاطبان هدف ارسال خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که هدف بازاریابی درونگرا این است که روی مخاطب و رفع نیازهای او تمرکز کند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد تمایل بیشتری به برقراری ارتباط و دنبال کردن مطالب شما داشته باشند. در نتیجه احتمال اینکه مخاطبان در آینده به مشتریان وفادار تبدیل شوند، افزایش می‌یابد.

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا؛ متفاوت بودن محدوده بازاریابی

با‌توجه‌به استراتژی متفاوتی که این دو روش بازاریابی دارند، محدوده کمپین تبلیغاتی نیز در این دو روش متفاوت خواهد بود. از‌آنجایی‌که در بازاریابی برونگرا محتوای تولید شده برای همه مخاطبان فرستاده می‌شود محدوده بازاریابی برونگرا نسبت به بازاریابی درونگرا عام‌تر است. یکی از مزایای تبلیغات به شیوه بازاریابی برونگرا این است که برخی افراد احتمال دارد نیازهای جدیدی را در خود احساس کنند.

بازاریابی درونگرا توجه خود را روی مخاطب هدف خاص می‌گذارد. در نتیجه محتوای تبلیغاتی با‌توجه‌به نیازها و علایق مخاطبان تولید می‌شود. در نتیجه مخاطب کاربردی‌تر و مفید‌تر خواهد بود. در واقع محتوایی که در بازاریابی درونگرا خلق می‌شود، مخاطبان را به‌طور‌دقیق نشانه گرفته است. به‌طور‌کلی محدوده بازاریابی درونگرا محدود‌تر خواهد بود و به گروه کوچکی اختصاص دارد؛ اما تاثیرگذاری آن بیشتر است.

تفاوت در نحوه اندازه‌گیری نتایج در بازاریابی درونگرا و برونگرا

یکی از مزایایی که بازاریابی درونگرا نسبت به بازاریابی برونگرا دارد، استفاده از ابزار دقیق برای بررسی نتایج تبلیغات است. در این نوع بازاریابی از ابزار دقیق همچون آنالیتیکس و نرم افزار دیجیتال مارکتینگ برای بررسی نتایج و میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود؛ اما بررسی نتایج در بازاریابی برونگرا چندان دقیق نیست و ابزارهای دشواری برای تحلیل نتایج کمپین استفاده کرد.

ارتباط یک‌طرفه یا دو‌طرفه؛ تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

ارتباط مشتری با کسب‌وکار در بازاریابی برون‌گرا یک‌طرفه است؛ اما بازاریابی درونگرا هدف خود را روی نزدیک شدن به مشتری می‌گذارد. در واقع برقراری ارتباط در این روش کاملا دو‌طرفه است. باتوجه‌به اینکه بازاریابی درونگرا هدف خود را روی پاسخگویی به نیازهای مشتریان و تولید محتوای جذاب برای آن‌ها می‌گذارد، مشتری کسی است که به شما مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد.

به‌طورکلی زمانی‌که خود مشتری به شما مراجعه کند، احساس بهتری نسبت به تبلیغات و کسب‌وکار شما خواهد داشت. به‌این‌ترتیب ارتباط مشتری با کسب‌وکار موثرتر است و دوام بیشتری دارد. این موضوع احتمال تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار را افزایش می‌دهد. اگر یک مخاطب بعد از جستجوی موضوع مورد‌نظر خود به سایت شما هدایت شود و محتوای تولید شده نظر او را جذب کرده و به نیازهایش پاسخ دهد، به شما اعتماد خواهد کرد. در نتیجه احتمال دارد مجددا به شما مراجعه کند. این موضوع همان برقراری ارتباط دو‌طرفه در بازاریابی درونگرا است.

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا، شباهت ها، تفاوت ها و کاربردها

برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان با شناخت تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

در این مقاله به بررسی تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا پرداختیم. باتوجه‌به نوع کسب‌وکار، نیازها و بودجه‌ موجود ممکن است یکی از این دو روش بازاریابی برای شما مفید باشد. به‌عنوان مثال بازاریابی درونگرا برای هر شرکتی مناسب نیست. برای اینکه خیالتان از بابت تولید محتوای مناسب راحت باشد، این نوع بازاریابی به نگهداری مداوم نیاز دارد. محتوا در این بازاریابی درونگرا باید همواره پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای در حال تغییر مصرف کنندگان باشد. در مقابل بازاریابی برونگرا نیز ممکن است تاثیرگذاری کمتری روی مخاطبان داشته باشد.

یکی از راه‌هایی که افراد به کمک آن می‌توانند کمپین تبلیغاتی موفق‌تری داشته باشند، استفاده از پنل پیامکی است. به‌طور‌کلی تبلیغات از طریق پیامک یکی از روش‌هایی مناسب برای تبلیغات محسوب می‌شود که برای اکثر کسب‌وکارها مناسب است. برای آشنایی با انواع امکانات پنل‌های پیامکی و اطلاع از خدمات آن‌ها می‌توانید به سایت فراز اس ام اس به آدرس farazsms.com مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز