خبرگزاری کار ایران

معرفی کاربرد ساندویچ پانل در دنیای مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۵۲۶

امروزه در دنیای مدرن، استفاده از مصالحی همچون ساندویچ پانل رواج یافته است تا جایی که این مصالح جایگزین مصالح سنتی شده‌اند و سرعت ساخت و ساز را افزایش داده‌اند. امروزه برای ساخت سازه‌هایی همچون ویلاهای پیش ساخته، کانکس، ساختمان های اداری و ... از ساندویچ پانل استفاده می کنند.

معرفی کاربرد ساندویچ پانل در دنیای مدرن

ساندویچ پانل‌ جدیدترین مصالح ساختمانی در دنیای امروزی است که با کاربردها و مزایای بسیار خود توانسته‌ جایگزین مصالح ساختمانی قدیمی شود. معماران و مهندسان از انواع ساندویچ پانل در صنایع مختلف ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

پنل ساندویچی متشکل از سه لایه است که شامل دو لایه ورق بیرونی از جنس فولاد و یک لایه فوم درونی از جنس عایق است. این محصول در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی توسط شرکت‌های بزرگ، از جمله نمایندگی‌های شرکت ماموت در سراسر ایران تولید و عرضه می‌شود.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل

سبک بودن

استفاده از فوم و فلزات سبک در تولید ساندویچ پانل و همچنین ساخت سازه به وسلیه آن سبب کاهش وزن سازه‌های صنعتی و ساختمانی می‌شود؛ درصورتیکه در ساخت ساختمان‌ها به روش قدیمی با بکارگیری آجر، سیمان، تیرآهن و....، وزن تمام شده سازه بسیار بالا می‌رود.

دوام و طول عمر

شرکت ماموت با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال در تولید ساندویچ پانل دیواری و سقفی، بکارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در خط تولید پانل‌ها، بهره‌گیری تیم ماهر و متخصص برای نصب ساندویچ پانل، پانل‌هایی با طول عمر بسیار بالا را دراختیار مردم عزیز قرار می‌دهد. لازم به ذکر است پنل‌های ساندویچی به دلیل نحوه ساخت و نصب منحصر به فردشان در صورت بروز هرگونه خراش و یا کوچک‌ترین مشکلی می‌توان آن‌ها را به راحتی با پانلی سالم تعویض نمود.

معرفی کاربرد ساندویچ پانل در دنیای مدرن

سرعت نصب و اجرا

همانطور که می‌دانید ساندویچ پنل‌ها محصولاتی پیش ساخته هستند که در کارخانه مبدا تولید و در محل ساخت توسط نصابان اجرا و نصب می‌شوند. بنابراین سرعت نصب سازه بسیار کاهش می‌یابد. بطوریکه می‌توان گفت سرعت ساخت سازه با ساندویچ پانل در حدود چند ماه است. البته لازم به ذکر است که سبک بودن پانل‌ها نقش بسزایی در این ساختمان سازی به روش نوین دارد.

مقرون به صرفه

ساخت و ساز به روش سنتی نیازمند نیروی کار بسیار زیاد و همچنین مصالح گران قیمت است؛ درحالیکه در روش امروزی ساختمان سازی تمامی مراحل تولید در کارخانه صورت می‌گیرد و تنها نصب آن در محل اجرا انجام می‌شود. عایق بودن ساندویچ پانل‌ها در برابر عوامل گوناگون سبب شده تا هزینه تمام شده در ساخت و ساز به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

رنگ بندی متنوع

شرکت ماموت با دارا بودن رال رنگی متنوع، توانسته زیبایی سازه‌های مدرن ساندویچ پانلی را چندین برابر کند. این امر سبب شده تا تعداد علاقه‌مندان به ساخت و ساز با روش نوین بیشتر شود.

عایق حرارتی و صوتی

از برترین و قابل توجه‌ترین مزایای مصالح مدرن در صنعت ساخت و ساز می‌توان به عایق صوتی و حرارتی ساندویچ پانل‌ها اشاره کرد. پنل‌ها با توجه به عایق صوتی و حرارتی بودنشان سبب صرف هزینه و وقت کمتر در ساخت سازه می‌شوند. درصورتیکه در ساختمان‌های قدیمی پس از ساخت کامل سازه، معماران و مهندسان می‌بایست مصالحی جهت عایق سازی ساختمان استفاده می‌کردند.

ساندویچ پانل دیواری در دنیای مدرن

از ساندویچ پنل دیواری در ساخت دیوار انواع سازه‌ها استفاده می‌شود. هسته‌ی پانل دیواری می‌تواند از جنس پلی اورتان و یا پلی استایرن باشدزیرا خواص این دو فوم برای پوشش دیوار در صنعت ساخت و ساز بسیار منحصر به فرد است.

معرفی کاربرد ساندویچ پانل در دنیای مدرن

ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان

ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان از فوم پلی یورتان (پلی اورتان) در هسته تشکیل شده است. این فوم جز با کیفیت‌ترین فوم‌های داخل بازار است که توسط کشور آلمان تولید می‌شود. از مزایای عایق پلی یورتان می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت و جلوگیری از نفوذ رطوبت و حشرات به داخل سازه‌ها اشاره کرد.

ساندویچ پانل دیواری پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن از دو لایه ورق گالوانیزه و فوم پلی استایرن تشکیل شده است. این فوم به یونولیت نیز معروف است. از مزایای فوم پلی استایرن نیز می‌توان به عایقی خوب در برابر حرارت و برودت اشاره کرد و در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها که نیازمند عایق خوب صوتی هستند بکار می‌رود.

ساندویچ پانل سقفی در دنیای مدرن

ساندویچ پانل سقفی در صنعت ساختمان سازی و سازه‌های صنعتی کاربرد دارد. از جمله موارد تاثیر پانل‌های سقفی در دنیای مدرن می‌توانیم به جایگزینی این مصالح به جای قیرگونی و ایزوگام سقف ساختمان‌ها اشاره کرد که به دلیل مقاومت بالا و کیفیت خوب پنل‌های ساندویچی سقفی از آن‌ها در ساخت سازه‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

ساندویچ پانل سقفی همانند ساندویچ پانل دیواری دارای انواع گوناگونی است که بسته به بودجه مشتریان و شرایط آب و هوایی منطقه ساخت می‌توان از فوم‌ها و ورق‌های متفاوتی استفاده کرد. پانل سقفی پشم سنگ از پرکاربردترین نوع ساندویچ پانل سقفی ماموت بشمار می‌رود.

ساندویچ پانل سقفی پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ عایق مناسبی در برابر سرما و گرما است که سبب جلوگیری از نفوذ آب به داخل سازه می‌شود. از ساندویچ پانل پشم سنگ در مناطقی که دارای آب و هوای شرجی و بارندگی زیاد است بسیار استفاده می‌شود زیرا این پنل در برابر پوسیدگی، خوردگی و همچنین زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری و سقفی

  • ویلاها

  • انبارها

  • کانتینر

  • گلخانه‌ها

  • کانکس‌‌‌ها

  • کارخانه‌ها

  • ورزشگاه‌ها

  • سردخانه‌ها

  • سوله‌ سازی

  • ساختمان‌ها

تاثیر ساندویچ پانل ماموت دنیای مدرن

شرکت ماموت با سابقه درخشان از سال 1370 به تولید ساندویچ پانل‌هایی با بهترین متریال می‌پردازد. این شرکت در راستای تولید و عرضه باکیفیت‌ترین محصولات توانسته در صدر اولین و بهترین تولیدکننده و صادرکننده ساندویچ پانل قرارگیرد. ساندویچ پانل ماموت با خدمات پس از فروش و ضمانت کالا توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند و سبب افزایش ساخت و ساز به روش مدرن توسط معماران شود.

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل بسته به مواردی چون: نوع پروفیل، نوع فوم پنل، نوع ورق پانل ساندویچی، رنگ بندی، طول، عرض، ارتفاع و ضخامت آن بستگی دارد. تمامی موارد ذکر شده ابتدا از طرف مشاوران شرکت ماموت با توجه به نوع کاربری سازه و شرایط آب و هوایی محل ساخت به شما پیشنهاد شده و درنهایت با توجه به درخواست مشتریان عزیز تولید می‌شود.

سخن پایانی

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل دیواری و سقفی از طریق سایت ماموت اطلاعات بیشتر را کسب نموده و یا از طریق شماره تلفن‌های قرارداده شده در پایان متن با کارشناسان ماموت تماس حاصل فرمایید.

021-44030121

021-44030122

(30 خط ویژه)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز