خبرگزاری کار ایران

برای خرید سرور HP، چه قطعاتی مورد نیاز است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۸۲

برای خرید سرور HP باید اطلاعات کافی از قطعات مورد استفاده در ساختار آن داشته باشید. هر نسل سرور را می‌توان بر اساس نیاز و درخواست کاربران پیکربندی کرد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب قطعات مناسب و با کیفیت قابل قبول است. هر دو مورد ذکر شده اگر به درستی انجام نشود، ممکن است کاربران را با مشکلاتی رو به رو کند یا به رفع نیاز کامل کسب و کار منجر نشود.

اگر قطعات مورد نیاز سرور hp، به درستی و بر اساس ویژگی‌های مورد نیاز در کانفیگ سرور مورد استفاده قرار نگیرد، نه تنها به رفع انتظارات کاربران کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است خسارتی را به آنها تحمیل نماید. از سوی دیگر خرید قطعات سرور hp به صورت اورجینال از اهمیت بالایی برخودار بوده و تضمین کننده عملکرد بالای سرور در سازمان مورد نظر خواهد بود.

برای آنکه بتوانیم راهنمایی جهت خرید آگاهانه سرور اچ پی به کاربران ارائه دهیم، در ادامه به بیان ویژگی برخی از قطعات مهم و حیاتی سرور می‌پردازیم.

مادربرد سرور hp

برای خرید سرور HP، چه قطعاتی مورد نیاز است؟

از آنجایی که سرور‌های برند HP، طرفداران زیادی بین کاربران ایرانی دارد، ویژگی قطعات مورد نیاز سرور این برند را معرفی خواهیم کرد. از مهم‌ترین قطعاتی که هنگام پیکربندی سرور باید به سراغ آن برویم، مادربرد است. مادربرد را با نام Main Board یا برد اصلی سیستم نیز می‌شناسند و ضمن ایجاد زمینه‌ای برای نصب قطعات مهمی مانند سی پی یو، رم و ... به برقراری ارتباط بین قطعات اچ پی، نیز کمک می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم با توجه به نسل هر سرور، مادربرد اختصاصی نیز طراحی می‌شود. به عنوان مثال مادربرد سرور اچ پی DL380 G10 و یا مادربرد سرور اچ پی HP ProLiant DL360 G10، از پر طرفدارترین مادربرد‌های کمپانی hp هستند.

از لحاظ اندازه و فرم فکتور نیز می‌توان برای Motherboard طبقه بندی قائل شد. مشهورترین مادربرد‌ها از لحاظ شکل ظاهری و اندازه ، مادربرد سرور  Mini-ITX، Micro ATX، ATX و eATX است که با توجه به نوع سرور می‌توان از آنها بهره برد. از دیگر مادربرد‌های مورد علاقه کاربران می‌توان به مادربرد مینی کیس اچ پی ، مادربرد سرور سوپر میکرو و همچنین مادربرد سرور dl380 g9 اشاره کرد.

قیمت مادربرد سرور hp با توجه مدل و نسل سرور سازگار با آن و همچنین قابلیت‌های تعبیه شده بر روی برد اصلی متفاوت خواهد بود.

پردازنده سرور HP

برای خرید سرور HP، چه قطعاتی مورد نیاز است؟

پس از انتخاب برد اصلی باید نسبت به خرید قطعات سازگار با آن اقدام کرد. یکی از قطعات مهم و حیاتی، پردازنده سرور hp، است. قبل از خرید سی پی یو سرور اچ پی، باید از سازگاری آن با سوکت مادربرد اطمینان حاصل کنید. پس از آن بهتر است تعداد هسته، فرکانس و رم‌های سازگار را بررسی نمایید. قیمت پردازنده سرور hp بر اساس آیتم‌های بیان شده تعیین می‌شود. در بین کمپانی بزرگ، اینتل یکی از تولید کنندگان مطرح پردازنده در جهان محسوب می‌شود، که پردازنده‌های سازگار با سرور را در سری Intel Xeon تولید کرده است.

پردازنده های زئون به چهار زیر مجموعه پلاتنیوم، گلد، سیلور و برنز تقسیم می‌شود. بالاترین رده پردازنده های سری زئون، پردازنده Intel Xeon Platinum است که برای مراکز و دیتا سنترهایی که حفظ امنیت داده‌ها برای آنها بسیار اهمیت دارد، مناسب است.

رم سرور HP

حافظه رم سرور HP، یکی از قطعات سرور است که به عنوان حافظه موقت کاربرد دارد. رم سرور همچنین به عنوان قطعه‌ای واسط بین هارد و سی پی یو، به دسترسی سریع‌تر اطلاعات کمک می‌کند. برای خرید رم سرور hp، باید به نسل DDR رم، ظرفیت و فرکانس محصول دقت داشته باشید. البته سازگاری رم و پردازنده نیز اهمیت زیادی دارد. عملکرد و سرعت سرور نیز به سازگاری این محصول وابسته است.

بدون شک در حال حاضر بهترین رم‌‌های سرور موجود در بازار ایران رم سرور اچ پی است. چرا که دارای سه ویژگی مهم کیفیت طراحی،‌ کاربر محور بودن و افزایش قابلیت تست توسط کاربر می‌باشد.

در صورتی که فعالیت‌های‌ شرکت شما در سرور اتفاق می‌افتد، باید دقت کنید که رم سرور مدنظر دارای ویژگی‌های مهمی چون ECC باشد. همچنین بررسی این که فرکانس و باس RAM و هماهنگی رم با پردازنده در چه سطحی است و آیا متناسب با نیاز شما هست یا نه، از ضروری‌ترین نکات خرید رم سرور  HP می‌باشد. قیمت رم سرور  hpنیز یکی دیگر از مورادی است که در انتخاب نهایی تأثیر می‌گذارد.

هارد سرور HP

برای خرید سرور HP، چه قطعاتی مورد نیاز است؟

هارد سرور HP، سخت افزاری برای ذخیره اطلاعات ضروری و مورد نیاز کاربران است. تکنولوژی، ظرفیت و قابلیت‌های هارد در قیمت هارد سرور HP، تأثیرگذار است. یکی از هاردهای جدید و پرسرعت هاردهای سرور NVMe است.

Hard Disk  سرور اچ پی بر اساس اندازه و یا فرم فکتور در دو اندازه 2.5 و 3.5 اینچی موجود است. هارد 2.5 اینچی سرور اچ پی به اختصار SFF به معنی Small Form Factor نامیده می‌شود که دارای اندازه کوچک تر هستند و میزان مصرف انرژی توسط هارد دیسک سرور SFF کمتر است.

در سمت مقابل هارد سرور اچ پی 3.5 اینچی وجود دارد که از نظر اندازه یک اینچ از مدل قبلی بزرگتر است و به نسبت مصرف انرژی بالاتری داشته و با نام LFF که مخفف Large Form Factor شناخته می‌شود.

در هنگام خرید هارد سرور hp به درگاه اتصال آن نیز باید توجه داشته باشید. نوع هارد نیز باید با سرور موردنظر سازگار باشد که ما شاهد هاردهای SSD و یا HDD هستیم.

ریدکنترلر سرور HP

ریدکنترلر سرور HP، سخت افزاری تولید شده توسط کمپانی اچ پی است که برای مدیریت و آرایه بندی هاردهای سرور به کار می‌رود. هارد به علاوه امنیت اطلاعات را نیز تضمین می‌کند.

قیمت رید کنترلر سرور HP متفاوت است و برای داشتن یک سرور با راندمان کاری بالا، حتما باید اقدام به خرید رید کنترلر کنید. رید سخت‌افزاری می‌تواند هماهنگی لازم بین هارد دیسک‌ها را برقرار کند، اگرچه از نظر هزینه‌ای کمی گران‌تر است. با این حال از ریدهای نرم‌افزاری نیز در شرایط خاصی می‌توان استفاده کرد.

خرید رید کنترلر سرور اچ پی، می‌تواند باعث عملکرد بهتر در خواندن و نوشتن اطلاعات شود. به علاوه قابلیت رمز گذاری بر روی داده را فعال کرده و انتقال اطلاعات با امنیت بالاتری صورت می‌گیرد. از طرفی با استفاده از این محصول شاهد کاهش مصرف انرژی نیز خواهیم بود.

فن سرور HP

فن سرور HP نیز یکی دیگر از قطعات سخت افزاری اچ پی است که برای ادامه فعالیت سایر قطعات سرور لازم و ضروری است. هر کدام از تجهیزات سرور با فعالیت خود گرما و حرارتی را تولید می‌کنند. برای آنکه این حرارت بیش از اندازه بالا نرفته و باعث آسیب به قطعات نشود، استفاده از فن سرور توصیه می‌شود.

بر اساس نسل سرور و همچنین تجهیزات به کار رفته در پیکربندی آن، فن سرور انتخاب می‌شود. فن‌ها را بر اساس قدرت و عملکرد آنها نیز می‌توان دسته بندی کرد، فن Standard و فن High Performance از دسته بندی این محصول بر اساس کارایی و عملکرد هستند. تعداد سی پی یو سرور، رم، هارد و سایر تجهیزات سرور اچ پی در انتخاب تعداد فن و قدرت آن تأثیرگذار هستند. با توجه به این موضوع باید عنوان کنیم که قیمت فن سرور hp، بر اساس کارایی آن تعیین خواهد شد.

پاور سرور HP

برای خرید سرور HP، چه قطعاتی مورد نیاز است؟

هر کدام از قطعاتی که تا این مرحله به معرفی آنها پرداختیم، برای ادامه فعالیت خود به انرژی و یک منبع تغذیه نیاز دارند. پاور سرور HP، این انرژی را برای تجهیزات سرور فراهم می‌کند.

پاور سرور HP ، یکی از مهم‌ترین قطعات سرور است که علاوه بر تأمین برق مصرفی مورد نیاز قطعات سرور، وظیفه مهم بهینه کردن انرژی را نیز برعهده دارد. HPE Server Power ، مانند انواع سرورهای اچ پی براساس ولتاژ و نیز سازگاری با نسل مختلف سرور HP ، در طبقه بندی‌های مختلفی ارائه شده‌اند. قیمت پاور‎‌ سرور HP ، براساس نوع نسل سرور، مدل پاور، توان خروجی برق و رادمان با یکدیگر فرق دارند.

کارت شبکه سرور HP

در هر سیستم برای برقراری ارتباط با سایر سیستم‌ها و همچنین اتصال به اینترنت به کارت یا آداپتور شبکه نیاز داریم. کارت شبکه سرور HP ، انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز کاربران و محیط کسب و کار می‌توان آنها را انتخاب و در سرور به کار برد.

برای خرید کارت شبکه سرور اچ پی به یاد داشته باشید علاوه بر سرعت انتقال داده و رابط‌های سازگار با سرور باید از سازگاری این قطعه با نسل و معماری سرور نیز مطمئن شوید. برای هر نسل سرور اچ پی می‌توان از کارت شبکه سازگار با آن استفاده کرد که در انواع مختلف کارت شبکه سرور Gen8 ، کارت شبکه سرور Gen9 و کارت شبکه سرور Gen10 عرضه می‌شود. قیمت کارت شبکه hp نیز با توجه به تعداد پورت، سرعت انتقال اطلاعات و رابط‌های سازگار با سرور متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که عنوان شد، سعی کردیم تا حدود زیادی شما را با تجهیزات مهم سرور hp، آشنا کنیم. حال ادمین یا مدیر شبکه در هر سازمان، با توجه به انتظارات و نیاز کسب و کار کانفیگ پیشنهادی خود را درخواست می‌نماید. قیمت سرور hp، نیز با توجه به همین قطعات انتخابی تعیین خواهد شد. در این مرحله استفاده از مشاوره کارشناس و مسئول فنی با تجربه و حرفه‌ای بسیار مفید و راهگشا است.

ماهان شبکه ایرانیان با تجربه بیش از ده سال تجربه در زمینه خرید و فروش سرور hp و تجهیزات آن، محصولات مورد نیاز کاربران را به صورت اورجینال و با گارانتی معتبر ارائه می‌کند. برای دیدن مدل‌های مختلف سرور hp و کانفیگ‌های پیشنهادی می‌توانید به آدرس اینترنتی mahanshabake.com مراجعه کنید. شماره تماس 91008413-021 نیز برای پاسخ به سوالات شما در نظر گرفته شده است. برای رفع نیاز شبکه سازمان خود می‌توانید با این کانال‌های ارتباطی استفاده نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز