خبرگزاری کار ایران

بهترین بلندگو مداحی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۰۲

با نزدیک شدن به ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بسیاری از مسئولان هیات‌های مذهبی و مداحان اهل بیت علیهم السلام به فکر تهیه سیستم صوتی مناسب برای هیات می‌افتند. اینکه بهترین بلندگو مداحی چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا مراسم عزاداری به بهترین نحو برگزار شود همواره از دغدغه‌های مهم مداحان است. طبعا بلندگو یکی از مهمترین اجزای هر سیستم صوتی است که باعث می‌شود بتوانید میزان و کیفیت صدایی که به مخاطبان می‌رسد را تنظیم نمایید.

 باید گفت انتخاب بهترین بلندگو برای هیات تابع شرایط بسیاری از جمله گنجایش فضای هیات، تعداد مخاطبان، بسته یا باز بودن محیط عزاداری، توقع شما از کیفیت مطلوب و البته بودجه شما است. در این مقاله قصد داریم بلندگوهای مناسب هیات و ویژگی‌هایی که هنگام خرید بلندگو و سیستم صوتی هیات باید در نظر بگیرید را به طور مفصل شرح دهیم. اگر علاقه‌مندید که عزاداری هیات خود را در بالاترین کیفیت برگزار کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع بلندگو مداحی را بشناسید

بلندگو مداحی انواع گوناگونی دارند که شما متناسب با اندازه هیات و کیفیتی که لازم دارید می‌توانید به خرید آن‌ها اقدام کنید. مهم‌ترین انواع بلندگو هیات که به طور معمول استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

۱. باند دیواری

باند دیواری را می‌توان روی دیوار یا ستون نصب کرد. این بلندگوها دارای پایه‌ای هستند که این امکان را می‌دهند آن‌ها به طور محکم روی دیوار پیچ و مهره کنید و در صورت لزوم جهت بلندگو را به راحتی تغییر دهید. این مدل بسیار پرکاربرد است و در اغلب هیات‌ها و مساجد استفاده می‌شود. به کمک این باندها می‌توان صدا را به طور یکنواخت در سطح هیات پخش کرد. نصب این باندها بر روی دیوار باعث می‌شود که پایه‌اضافی نیز فضای هیات شما را اشغال نکند.

۲. باند سقفی

این بلندگو همانطور که از نام آن پیداست در سقف نصب می‌شود و مناسب فضای بسته است. از مزایای این نمونه این است که می‌توان به خوبی صدای سخنران و مداح را به طور یکنواخت در محیط مسجد یا حسینیه پخش کرد.

۳. باند قابل حمل

اگر هیات شما مراسم دسته‌روی در خیابان را انجام می‌دهید و لازم دارید که بتوانید باند را با ماشین یا گاری در خیابان حمل کنید، توصیه می‌کنیم از باند قابل حمل استفاده کنید. این باند‌ها در کیفیت و اندازه‌ها گوناگون تولید می‌شوند و با انتخاب مناسب می‌توانید مطمئن شوید که بهترین بلندگو مداحی را خریداری نموده‌اید.

تفاوت باند اکتیو و باند پسیو

قبل از خرید هر بلندگو، باید این را در نظر بگیرید که یک آمپلی فایر جداگانه برای استفاده دارید یا  ترجیح می‌دهید خود باند به یک آمپلی فایر مجهز باشد. باند اکتیو در درون خود یک آمپلی فایر دارد و فقط کافی است یک میکروفون به آن متصل کرده و استفاده کنید. اما باند پسیو صرفا بلندگو است و برای استفاده به یک میکسر یا آمپلی فایر احتیاج دارید. طبعا اگر تمایل  دارید که باند را مرتبا جابه‌جا کنید و همراه خود به مراسمات ببرید باند اکتیو انتخاب بهتری است. اما اگر می‌خواهید سیستم صوتی شما در یک حسینیه ثابت بماند و از یک سیستم صوتی قوی استفاده کنید باند پسیو مناسب‌تر است.

بهترین بلندگو مداحی

اکو همراه یا باند پرتابل چیست؟

اکو همراه در واقع نوعی از باندهای اکتیو هستند که علاوه بر قابل حمل بودن به یک باتری نیز مجهز هستند. مزیت این نمونه این است که در هر مکانی فارغ از اینکه پریز برق باشد یا نباشد می‌توانید از آن استفاده کنید. این نمونه برای مداحانی که به جلسات خانگی می‌روند همچنین برای استفاده در مراسمات ختم و استفاده در بهشت زهرا بسیار مناسب هستند.

خصوصیات بهترین بلندگو مداحی چیست؟

اگر قصد دارید یک باند باکیفیت برای هیات خود تهیه کنید باید نکات زیر را در مورد باندی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید:

۱. کیفیت و وضوح صدا

طبعا مهمترین چیزی که شما از بلندگو هیات توقع دارید این است که صدای با کیفیتی داشته باشد. بعضی باندهای نامناسب و ارزان صدای مبهم یا خیلی بم تولید می‌کنند و طبعا برای هیات مناسب نیستند. اما اگر برای مراسمات خانگی یا بسیار کوچک قصد خرید یک بلندگو دارید می‌توانید به آن‌ها هم فکر کنید. در کل شما باید بتوانید بین بودجه خود و کیفیت بلندگو یک تناسب خوب ایجاد کنید.

۲. برند بلندگو

پیشنهاد می‌شود سراغ برندهای ناشناخته نروید. بسیاری از این باندها کیفیت خوبی ندارند و حتی اگر در ابتدا کیفیت مناسبی داشته باشند تضمینی وجود ندارد که برای مدت طولانی باکیفیت بمانند. بنابراین سراغ مارک‌هایی بروید که امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

۳. نوع بلندگو

به این توجه کنید که شما به چه نوع بلندگویی نیاز دارید؟ آیا لازم دارید که بتوانید بلندگو را جابه‌جا کنید یا ترجیح می‌دهید باند هیات در یک نقطه ثابت بماند؟  به یک باند اکتیو نیاز دارید یا یک باند پسیو؟ آیا باند شما با دستگاه صوتی شما تناسب دارد؟ آیا ترجیح می‌دهید از یک بلندگو بزرگ استفاده کنید یا چند بلندگو کوچک‌تر؟ همه این‌ها سوالاتی است که قبل از خرید بلندگو باید به آن پاسخ دهید.

نکت مهم در انتخاب بهترین بلندگو مداحی

سؤالاتی وجود دارد که باید هنگام خرید سیستم صوتی هیات باید از خود بپرسید:

۱- بودجه شما چقدر است؟

طبعا قیمت بلندگو در کیفیت و اندازه آن تاثیر به سزایی دارد. اگر بخواهید بالاترین کیفیت موجود در بازار را خریداری کنید ممکن است قیمت آن خیلی بالاتر از محاسبات شما باشد. بنابراین از یک کارشناس کمک بخواهید تا در حدود بودجه شما بهترین بلندگو مداحی را به شما معرفی کند.

بهترین بلندگو مداحی

۲- شکل فضای هیات شما چگونه است؟

سیستم صوتی هیئت باید صدا را از دیوارها و سقف‌ها دور کند و به سمت جایی که مردم در آنجا نشسته‌اند هدایت کند. شما به بلندگوهایی نیاز دارید که اندازه و شکل مناسبی برای فضای هیات داشته باشند. یک فضای کوتاه و عریض، بلندگوهای متفاوتی نسبت به یک حسینیه بزرگ و با سقف بلند می‌خواهد.

۳- تعداد کل ورودی‌ها و خروجی‌ها مورد نیاز شما چقدر است؟

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تعداد ورودی و خروجی بلندگو است. بلندگوی مناسب برای سیستم صوتی شما باید اتصالات مشابه بقیه سیستم صوتی شما را داشته باشد. اگر آمپلی فایر شما فقط امکان اتصال چهار بلندگو داشته باشد و شما هشت بلندگو خریداری کنید نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 خلاصه و جمع‌بندی

تهیه یک باند مناسب برای هیات عزاداری یکی نکاتی است که در کیفیت برگزاری مراسمات بسیار اهمیت دارد. انتخاب بهترین بلندگو مداحی برای هیات شما بستگی به عوامل بسیاری از جمله گنجایش فضا و میزان بودجه شما دارد. هنگام خرید باند مداحی به نکاتی مثل کیفیت و وضوح صدا، برند بلندگو و نیاز هیئت توجه کنید. عوامل دیگری مثل اینکه شما می‌خواهید بلندگوها را ثابت نگه دارید یا جابه‌جا کنید در انتخاب بهترین باند مداحی موثر است. باید توجه داشته باشید که بلندگو فقط یک جزء از سیستم صوتی هیئت شماست و برای ایجاد کیفیت مطلوب لازم است به تهیه میکروفون خوب و آمپلیفایر مناسب نیز دقت داشته باشید. در این مقاله به معرفی انواع بلندگوهای مناسب برای استفاده در مساجد و حسینیه‌ها پرداختیم و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید را شرح دادیم. در صورتی که پرسشی برای شما باقی مانده و یا برای خرید بلندگو، میکروفون و سایر تجهیزات صوتی به راهنمایی نیاز دارید با شماره 02191016050 (فروشگاه آوازک) تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز