خبرگزاری کار ایران

صفر تا صد راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۴۵

امروزه مراجعه افراد به فروشگاه‌ بیشتر از مغازه‌ شده زیرا می‌توانند به سادگی هر آنچه که نیاز دارند را یکجا بخرند که در این صورت دیگر نیازی به هدر دادن وقت و رفتن به مکان‌های گوناگون برای خرید محصولات مختلف نمی‌باشد. لذا همین امر می‌تواند بسیاری از افراد را وادار به راه اندازی فروشگاه زنجیره ‌ای نماید زیرا می‌تواند منبع درآمد خوبی به خصوص درمکان‌هایی که سوپر مارکت کمتری دارد، باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص صفر تا صد راه اندازی فروشگاه زنجیره ای در قدم اول بهتر است که حتماً اطلاعاتی درخصوص این کسب و کار به دست آوریم. درواقع فروشگاه‌ زنجیره ای یک سرمایه گذاری بلند مدت، با حاشیه سود خوب به حساب می‌آید. فروشگاه زنجیره ای مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها هستند که به‌صورت محلی، شهری، کشوری ممکن است ایجاد شوند و اگر دقت کرده باشید رنگ سازمانی، محصولات، برند، لوگو و نام تمامی شعبه‌های یک فروشگاه زنجیره ای مشابه بوده و مدیریت تمامی آنان وابسته به یک دفتر اصلی می‌باشد.

مهم‌ترین اقدام در راه اندازی فروشگاه زنجیره ای بررسی رقبا، شرایط کاری و همچنین نمونه‌های موفق خارجی و داخلی آن می‌باشد. زمانی که فروشگاهی به ثبت می‌رسد برای گرفتن شعبه آن فروشگاه باید در درجه اول مکان مناسب برای راه اندازی را بررسی نموده و بعد اقدام به کسب مجوزهای لازم نمایید.

همانطور که واضح است برای راه اندازی یک مکان بزرگ مانند فروشگاه مسائل مالی و هزینه‌هایی که باید صرف راه اندازی و تجهیز فروشگاه کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد و کوچک‌ترین اشتباه در این زمینه می‌توانند عواقب بسیار جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

برای پیشگیری از هدر رفتن زمان و هزینه در خصوص راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره ای پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با یک تیم بسیار حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه مشاوره نمایید تا بی‌گدار به آب نزنید.

تیم متخصص و حرفه‌ای نیکاپایدار با مدیریت دکتر مهدی لک علی آبادی با انجام بیش از 300 پروژه موفق درزمینهٔ راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره‌ای، مشاوره راه اندازی و طراحی دکوراسیون فروشگاه آماده خدمت رسانی می‌باشد. از مجموعه پروژه‌های موفق نیکاپایدار می‌توان به راه اندازی و تجهیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همکاری با برندهایی نظیر دیلی مارکت، میهن، مزرعه علوی و وال مارکت در سراسر ایران اشاره کرد.

شاید فکر کنید که وجود یک مشاور مالی درخصوص راه اندازی فروشگاه زنجیره ای کافی باشد اما باید بدانید که این به‌تنهایی کافی نمی‌باشد شاید مشاور مالی بتواند از هزینه‌های اضافی احتمالی شما بکاهد اما تضمینی در افرایش فروش شما قطعاً نخواهد داشت.

اگر به عملکرد فروشگاه های زنجیره ای معروف دنیا دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که علت اصلی فروش بالای آنان ترفندهایی است که به کار می‌برند. این ترفندها می‌تواند شامل نکات و اسرار مهم در چیدمان محصولات، تابلو فروشگاه، رنگ‌ها، لوگو و دکوراسیون داخلی فروشگاه و همچنین تجهیزات به کار رفته در فروشگاه‌ها باشد. در ادامه می‌توانیم کمی بیشتر درخصوص ترفندهای افزایش فروش در فروشگاه های زنجیره ای و تجهیزات موردنیاز جهت تجهیز فروشگاه، توضیحاتی ارائه دهیم.

صفر تا صد راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره ای

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی و تجهیز فروشگاه

از دیگر اقدامات مهم جهت راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره ای، خرید تجهیزات مورد نیاز برای فروشگاه است این تجهیزات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قفسه
  • یخچال
  • میز صندوق یا میز چک اوت
  • گیت ضد سرقت
  • بارکد خوان
  • رگال‌ها لباس
  • سبد خرید
  • دستگاه قیمت گذاری
  • ویترین
  • صندلی
  • سیستم‌های امنیتی و حفاظتی
  • تابلوهای راهنما
  •  

فقط دقت داشته باشید زمانی که اقدام به خرید تجهیزات لازم برای فروشگاه می‌کنید به ضمانت گارانتی تجهیزات و هماهنگی ظاهری تجهیزات با دکوراسیون فروشگاه خود دقت داشته باشید.

نکات مهم در طراحی تابلو فروشگاه زنجیره ای

هر رنگی می‌تواند پیام و هدف خاصی را در تابلو فروشگاهی به مشتریان انتقال دهد که همین امر می‌تواند در جلب توجه مشتریان مؤثر بوده و پای مشتریان زیادی را به فروشگاه باز بکند. لذا اگر در شروع کار هستید برای طراحی تابلوی فروشگاه خود حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. رنگ قرمز علاوه بر اینکه نماد گرسنگی بوده لذا استفاده از آن در جهت خرید محصولات غذایی مثلاً در فست فودها بیشتر توصیه می‌شود زیرا حس گشنگی را به مشتریان القا می‌کند، به علاوه اینکه این رنگ تأثیر زیادی در جلب توجه و نظر مشتریان دارد.
  2. رنگ آبی در طراحی تابلو فروشگاه حس اعتماد کاربران را جلب می‌نماید.
  3. رنگ سبز که نشان دهنده طبیعت است می‌تواند برای فروشگاه‌های فروش محصولات طبیعی و گیاهی و درمانی مؤثر باشد لذا اگر می‌خواهید حس آرامش و سلامتی را به مشتریان القا کنید از این رنگ استفاده نمایید.
  4. رنگ نارنجی و زرد حس اشتیاق را در مشتریان افزایش داده و احتمال خرید را بیشتر می‌کند.
  5. رنگ مشکی نماد اقتدار و قدرت است و برای تابلو فروشگاه زنجیره‌ ای ابزارآلات و یا وسایل دیجیتال توصیه می‌گردد.

در طراحی تابلو فروشگاه زنجیره ای به اندازه، فونت و سایز نوشته‌ها دقت نموده و ترجیحاً نوشته‌ها به صورت جذاب، گیرا و کوتاه نوشته شود.

صفر تا صد راه اندازی و تجهیز فروشگاه زنجیره ای

ترفندهای افزایش فروش در فروشگاه

یکی از بهترین ترفندهای افزایش فروش می‌تواند مستقیماً با چیدمان فروشگاه در ارتباط باشد؛ بنابراین علاوه بر داشتن دکوراسیون داخلی اصولی و جذاب در فروشگاه و سایر المان‌های بصری و گرافیکی زیبا و متفاوت چیدمان محصولات در فروشگاه خود به تنهایی تأثیر بسزایی در افزایش فروش و درآمد خواهد داشت.

چیدمان خلاقانه و درست محصولات در هر قفسه از فروشگاه، تنوع رنگی در چیدمان، قرار دادن محصولات پرفروش و ضروری مشتریان مانند محصولات گوشتی و لبنیات در انتهای فروشگاه که هر مشتری را مجاب می‌کند تا انتهای فروشگاه رفته و احتمالاً محصولات دیگری را در سر راهش قرار دارد را خرید نماید و همچنین استفاده از چیدمان پلکانی می‌تواند از آیتم‌های بسیار مهم و مؤثر در کسب درآمد فروشگاه باشد.

شما باید پرسونای مخاطب و بازار هدف خود را بشناسید و بدانید مشتریان در چه تیپ‌های شخصیتی و سبک زندگی بیشتر به چه محصولاتی نیاز خواهند داشت که در این صورت بتوانید آن محصولات را با سیاست‌های خاصی مقابل چشمان مشتریان قرار دهید و از این طریق احتمال فروش محصولات خود را افزایش دهید.

اگر دقت کرده باشد اخیراً اکثر فروشگاه‌ها و یا حتی داروخانه‌ها به صورت اوپن شلف هستند در این صورت مشتریان می‌توانند به راحتی محصولات را لمس نموده، به دقت بررسی نمایند و در صورت اعتماد و علاقه اقدام به خرید نماید.

بنابراین طبق موارد بسیار مهمی که در بالا ذکر شد اگر می‌خواهید فروشگاه زنجیره‌ای خود را به صورت مستقل و یا شعبه‌ای از یک فروشگاه زنجیره‌ای را راه‌ اندازی کنید پیشنهاد می‌کنیم که ریسک نکنید و از شرکت‌های راه اندازی و تجهیز فروشگاه درخواست مشاوره کرده و این کار را به آنان بسپارید تا مطمئن شوید تمامی اصول و تکنیک‌ها جدید در این خصوص به خوبی انجام شده است.

پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاوره راه اندازی فروشگاه زنجیره ای خود با کارشناسان نیکاپایدار با شماره تلفن‌های 02188690747 و  09121995421 تماس گرفته و یا به آدرس سایت www.nikapaydar.com  مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز