خبرگزاری کار ایران

۱۰ نکته در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو و هویت بصری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۳۳

انتخاب شرکت طراحی لوگو و هویت بصری از مهمترین مواردی است که یک شرکت و یا یک کسب و کار باید به آن توجه کند. شاید در ابتدای امر انتخاب بسیار ساده باشد اما اهمیت لوگو، در نهایت انتخاب شرکت طراحی لوگو و هویت بصری را بسیار سخت می کند. لوگوی زیبا و مفهومی به عنوان مهمترین بخش هویتی شماست که کاربر شما را با آن می شناسد. یک لوگو خوب می تواند موفقیت و بازگشت سرمایه را به شدت افزایش دهد. یک قایق می تواند با یک ‍پارو و یا با دست هم به مسیر خود ادامه دهد؛ اما به دو پارو بسیار سریع تر به مقصد می رسد. لوگو نیز در این مثال همانند پارو برای کسب و کار شماست. در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته که  در انتخاب شرکت طراحی لوگو باید به آن دقت کنیم، خواهیم پرداخت.

۱- نمونه کار طراحی لوگو

یکی از بخش های بسیار مهم در طراحی لوگو حرفه ای مشاهده نمونه کار هاست. نمونه کار ها کاملا مشخص می کند که سطح کار نهایی که شما دریافت می کنید در چه حد است. لوگو یک عنصر اصلی از کسب و کار و تجارت آینده شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین به خوبی به سطح شرکت مورد نظر توجه کنید. 

یکی از بخش های بسیار مهم در آنالیز نمونه کارها، بررسی تفاوت های لوگو های طراحی شده است. به این معنی که شرکت مورد نظر با توجه به کسب و کارها و علایق متفاوت کارفرما، لوگو های متناسب و زیبا و با ایده های متفاوت طراحی کرده باشد. همچنین بهتر است در نمونه کار ها به خوبی ایده های نهفته در لوگو نیز نمایش داده شود. شما به راحتی می توانید سطح کار را با توجه به نیاز و سلیقه خود بسنجید.

۲- ایده ‍‍پردازی برای هویت بصری

ایده پردازی در طراحی لوگو و هویت بصری امری حیاتی است. نداشتن نبوغ ایده پردازی در طراحی ، همانند زنبور بی عسل است. ایده، عنصر اصلی یک هنرمند و گرافیست است. ایده را می توانید از نمونه کارهای مختلف شرکت طراح متوجه شوید. برای مثال طراحی اپلیکیشن های، طراحی ظاهری سایت ها و مهمترین بخش نمونه کار های لوگو است. طراحی هویت بصری از بخش های مختلفی تشکیل شده است. مهمترین بخش ان طراحی لوگو است. حال زمانی که از ایده پردازی در هویت بصری صحبت می شود، مهمترین بخش طراحی لوگو است. اما بخش های دیگری همچون طراحی سربرگ، پاکت نامه، مهر، فونت ، انتخاب رنگ سازمانی و ... نیز اهمیت خود را دارد. اما بیشترین بخش ایده پردازی در طراحی لوگو خود را نشان می دهد.

۳- طراحی به صورت وکتوری و نه ‍پیکسلی

یکی از بخش های مهم طراحی لوگو به صورت وکتوری است. نرم افزار فتوشا‍پ در طراحی های به صورت پیکسلی استفاده می شود. اما نرم افزار ایلوستریتور (Adobe Illustrator) برای طراحی کارهای وکتوری مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای سفارش لوگو باید حتما فایل وکتوری لوگو را از طراح دریافت کنید. فایل وکتوری به شما کمک می کند که لوگو را در هر سایزی داشته باشید. برای مثال برای طراحی بیلبورد شهری شما با لوگو ‍پیکسلی به مشکل برخورد خواهید کرد. زیرا که سایز واقعی بیلبورد بسیار بزرگ است و با لوگو پیکسلی کیفیت بیلبورد شما بسیار پایین خواهد آمد. بنابراین حتما در مراحل ابتدای این مورد را از شرکت طراح سوال کنید.

۴- طراحی اختصاصی آرم (logo) برای برند و کسب و کار شما

لوگو زمانی به عنوان لوگو می تواند یاد شود که به صورت اختصاصی باشد. در صورتی که شما از آرمی که افراد یا شرکت های دیگر هم استفاده می کنند، استفاده کنید، عملا مزیتی از این لوگو نصیب کسب و کار شما نخواهد شد. حتی ممکن است برند های رقیب نیز بتوانند از این اختصاصی نبودن سود خود استفاده کنند. ایده مهمترین رکن یک لوگو می باشد؛ با طراحی لوگو غیر اختصاصی و به صورت عمومی آماده، این اصل مهم را از لوگو گرفته و لوگو هویت خود را از دست خواهد داد. در نهایت نیز شما مجبور خواهید بود آرم کسب و کار خود را باز طراحی کنید. بازطراحی نیز علاوه بر هزینه اضافه طراحی  هزینه های جانبی را نیز به شما تحمیل می کند. از جمله آن ها می تواند به هزینه های چاپ بسته بندی، اوراق اداری، تابلو ها اشاره کرد.

۵- بریف سفارش لوگو حرفه ای

برای طراحی لوگو باید اصولی را رعایت کرد. یکی از این اصول دریافت بریف یا خلاصه نیاز کارفرما است. در مقاله طراحی لوگو شرکتی تمامی اصول مربوط به طراحی یک لوگو تجاری توضیح داده شده است. یکی از مهمترین موارد که بیان نشده بریف سفارش است. شما می توانید قبل از پرداخت و شروع کار طراحی توسط کارفرما، فرم بریف کارفرما را بخواهید. این فرم شامل سوالاتی است که شما باید پاسخ دهید و به طراح در درک سلیقه شما کمک می کند. حال در صورتی که این فرم وجود نداشته باشد یا سوالات آن کامل نباشد، بهتر است با آن شرکت همکاری نکنید و جلو ضرر را همان ابتدا بگیرید.

۶- اهمیت کم قیمت در طراحی هویت بصری

قیمت شاید اولین پارامتر برای هر فرد یا کسب و کاری باشد اما باید بدانید که در بخش طراحی به صورت کلی هزینه ها دامنه نوسان زیادی دارد. برای مثال در طراحی لوگو شما می توانید از ۱۰۰ هزار تومان لوگو سفارش دهید تا ۲۰ میلیون تومان! حال شاید برای شما جالب باشد که چرا ۲۰ میلیون و چرا ۱۰۰ هزار تومان! با بررسی های انجام شده، کار نهایی این رنج قیمتی هیچ شباهتی  ندارد. برای مثال ۱۰۰ هزارتومان یک لوگو نیست بلکه یک کپی است از سطح اینترنت یافته شده است! و ۱۵ میلیون نیز با توجه به نمونه کار ها و تخصص این قیمت را ارائه کرده است. در این بین بهترین ابزار همان نمونه کار است که در انتخاب بهتر به شما کمک می کند.

۱۰ نکته در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو و هویت بصری

باید توجه کنید که برای طراحی یک لوگو در زمان نوشتن این مقاله، با قیمت کمتر از ۲ میلیون تومان، بسیار بعید است که ایده و زمان زیادی صرف کار شود. بنابراین همیشه انتخاب خود را بین رنج قیمت بالای دو میلیون در نظر بگیرید و به کیفیت توجه بیشتری کنید و به قیمت کمترین اهمیت را بدهید.

۷- نوع لوگو و اصرار نداشتن به لوگو ترکیبی

در صورتی که شما برای سفارش لوگو انواع لوگو را مشاهده کنید، به راحتی می توانید به این نکته پی ببرید که لوگو ترکیبی یک لوگو نوآورانه تر است. اما این نوآوری بستگی کامل به نام برند شما دارد. برخی لوگو ها قابلیت ترکیب شدن با المان ها را ندارد، بنابراین اصرار بر ترکیبی بودن لوگو باعث می شود که کار نهایی یک کار ناهمگون باشد. ناهمگونی به گونه ای است که باعث می شود مخاطب نیز این مورد را حس کند. در صورتی که نام برند خود را هنوز انتخاب نکرده اید می توانید با بخش مارکتینگ شرکت مورد نظر صحبت کنید و نامی مناسب انتخاب کنید. در صورتی که نام برند خود را انتخاب کرده اید نوع لوگو را به طراح بسپارید تا یک لوگو یکپارچه داشته باشید. طراح به راحتی از بین انواع لوگو همچون لوگوتایپ، لوگو تصویری و ... لوگو مورد نظر را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

۸- مشاوره انتخاب نام کسب و کار  قبل از سفارش لوگو

نام کسب و کار در طراحی لوگو نیز تاثیر گذار است. در کنار طراحی لوگو، در مارکتینگ و بازاریابی نیز بسیار تاثیر گذار است. حال بهتر است که قبل از طراحی لوگو یک نام خوب انتخاب کنید. انتخاب نام خوب، بنزین موتور کسب و کار شماست که باعث پیشرفت و شناخته شدن سریع تر شما می شود. بهتر است که قبل از انتخاب نام با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید و پس از آن برای طراحی لوگو اقدام کنید.

۹- اهمیت رنگ لوگو و روانشناسی رنگ 

رنگ یکی از فاکتور های بسیار مهم هویت بصری و همچنین ظاهر لوگو است. هر رنگ برای مشتری و کاربر معنی خاصی دارد. همچنین آثار روانشناسی متفاوتی را بر جای می گذارید. برای مثال رنگ قرمز نشانه شور و اشتیاق و عصبانیت است. با رنگ قرمز می توانید جلب توجه کنید. رنگ زرد نشانگر دوستی و جلب اعتماد است. به همین ترتیب هر رنگ یک روانشناسی خاصی برای خود دارد. بنابراین شرکت طراح شما نیز باید به خوبی این موارد با بداند و با توجه به ان رنگ هویت بصری شما را انتخاب کنید.

۱۰ نکته در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو و هویت بصری

۱۰- تسلط طراح به دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین بخش هایی است که باید هر کسب و کار در فضای آنلاین امروزه بداند. حتی در صورتی که شما نیز مدیر یا مسئول ارشد یک شرکت هستید باید به دیجیتال مارکتینگ و بخش های ان تسلط داشته باشد. در صورتی که در مورد دیجیتال مارکتینگ و بخش های آن نمی دانید می توانید به مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید. به هر نحو دیجیتال مارکتینگ بخش اصلی هر کسب و کار امروزی است و باید طراح در طراحی خود به دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشد. تسلط طراح و شرکت طراح باعث می شود که لوگو شما از نظر جلب توجه و همچنین ماندن در ذهن مشتری بسیار کارآمد شود.

با مواردی که بیان شد شما می توانید به سختی یک آژانس طراح که هم به مباحث مارکتینگ مسلط باشد و هم ایده پردازی خوبی داشته باشد را بیابید. به هر عنوان به عنوان توصیه می توانید خدمات طراحی لوگو ایران وبر را بررسی نمایید. کافی است در گوگل ایران وبر را جستجو کنید تا بتوانید اطلاعات کافی از این شرکت و نمونه کار های آن ها دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز