خبرگزاری کار ایران

آرمانی ثابت، تجربه ای شیرین از حضور در بورس

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۸۷۷

فعالیت در بازارهای مالی همیشه پر ریسک بوده است به همین خاطر برای بعضی افراد ریسک گریز جذابیت زیادی ندارد؛ اما ابزارهایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها هم از منافع حضور در بورس بهره برد و هم ریسک کمتری متحمل شد و در زمان افت بازار سود کرد.  صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از این ابزار است که کمک می‌کنند فعالان به طور غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند. صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی، صندوق درامد ثابت است که با وجود رکود و افت شدید بازار در ماه‌های اخیر توانسته است سود مناسبی برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند.

صندوق‌های سرمایه گذاری به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند، در میان آن‌ها صندوق‌های با درآمد ثابت کمترین ریسک را بین دیگر دسته‌ها دارند چرا که بخش بزرگی از سرمایه خود را در اوراق سرمایه گذاری کرده و یا به صورت سپرده بانکی در بانک‌هایی با ریسک پایین نگهداری می‌کنند. صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی نیز با مدیریت درست سرمایه‌هایی که در اختیار دارد توانسته است به موقع دارایی خود را به بازارها و صنایع مختلف انتقال دهد و از عملکرد خود سود قابل قبولی به دست آورد. خرید واحدهای این صندوق بسیار ساده است و می‌توان با مراجعه به سایت iBshop اقدام به خرید اینترنتی آن کرد. صندوق‌های درآمدثابت عمده‌ی دارایی‌های خود را در اوراق با درآمدثابت و سپرده بانکی(حداقل 70 درصد) و مابقی را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به نوع سرمایه‌گذاری، این صندوق‌ها برای افرادی مناسب هستند که ریسک‌گریز بوده و مایل هستند دریافتی دوره‌ای به عنوان سود داشته باشند.

عملکرد موفق پیشین، پشتوانه‌ای برای اعتماد آینده

تأمین سرمایه تمدن مدیریت هشت صندوق مختلف را بر عهده دارد. در این بین صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر خوشنام¬ترین صندوق بوده است. این صندوق از سال 1390 کار خود را شروع کرده است و با در اختیار داشتن 50 هزار میلیارد تومان سرمایه با اختلاف بزرگترین. صندوق سرمایه گذاری ایران است.

بعد از تجربه موفق صندوق و به منظور پاسخ به نیاز سرمایه گذاران صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی تأسیس شد. این صندوق در 28 بهمن 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و مشابه صندوق قبلی توسط تأمین سرمایه تمدن مدیریت می‌شود. بانک توسعه صادرات نیز به عنوان یک بان دولتی ضامن نقدشوندگی صندوق است.

همه چیز درباره آرمانی ثابت

تمام اطلاعات مربوط به صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی روی سامانه کدال بارگذاری می‌شود و نماد آن آرمانی ثابت است. این نماد از طریق پنل های کارگزاری‌ها قابل خریداری نیست و بهترین راه خرید واحدهای آن مراجعه به وب سایت iBshop  و یا حضور در یکی از شعب سوپرمارکت مالی است. سود این صندوق به صورت روز شمار و بر اساس عملکرد صندوق محاسبه و ماهانه به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود. 

کل سرمایه در اختیار این صندوق 12 هزار و 300 میلیارد تومان است 40 درصد دارایی‌های صندوق در اوراق سرمایه گذاری شده است و 51 درصد دیگر به صورت سپرده بانکی نگهداری می‌شود. 9 درصد از این مبلغ نیز به خرید سهام شرکت‌ها اختصاص پیدا کرده است. صنایع معدنی، پالایشی، پیمانکاری صنعتی و محصولات شیمیایی محبوب‌ترین صنایع برای این صندوق هستند و بیشترین سرمایه گذاری‌ها روی آن‌ها انجام شده است.

با توجه به ترکیب سبد سرمایه گذاری آرمانی ثابت کمترین ریسک را متحمل می‌شود و بازدهی آن در بازه‌های زمانی مختلف مثبت بوده است.این صندوق در سال 1400 توانست سود 19.13 درصدی برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند. این بازدهی 4 برابر بازدهی یک ساله شاخص کل است و بیش از 4 درصد بالاتر از سود سپرده بانکی است. در شکل زیر مقایسه بازدهی صندوق آرمانی ثابت با شاخص کل بورس تهران می‌بینید.

آرمانی ثابت، تجربه ای شیرین از حضور در بورس

چنانکه در نمودارهای بالا دیده می‌شود آرمانی ثابت در تمام بازه‌های زمانی بازدهی مثبت داشته است این در حالی است که شاخص کل به جز در یک ماه اخیر در دیگر بازه‌ها از صندوق عقب مانده است. عملکرد آرمانی ثابت در روزهای بحرانی یک سال گذشته توانسته است اعتماد فعالان بازار را جلب کند تا در زمانی که اغلب نمادها در حال اصلاح هستند سود کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز