خبرگزاری کار ایران

تشخیص لوازم یدکی اصل

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۵۱

امروزه با توجه به اینکه قیمت خودرو افزایش یافته است به طبع لوازم یدکی خودرو نیز گران تر شده است. در این بین سودجویانی وجود دارند که قطعات تقلبی و قلابی خودرو را به قیمت لوازم یدکی اصل به مصرف کننده ها میفروشند. از آنجایی که قیمت خودرو گران تر شده و همچنین تعداد مصرف کنندگان خودرو و خریداران آن بیشتر شده است از آن طرف نیز تعداد افرادی که اقدام به کپی کردن قطعات اصل لوازم یدکی میکنند نیز زیادتر شده است پس بهتر است که از این لوازم تقلبی استفاده نکنید ولی در بعضی از اوقات تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی تقریبا غیرممکن است به همین خاطر ترفند هایی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک میکند راحت تر لوازم تقلبی را از اصل تشخیص بدهید.

 

ترفندهای تشخیص لوازم یدکی تقلبی از اصل

  1. دریافت نشان استاندارد

اولین راه و ساده ترین راهی که میتوان با آن لوازم تقلبی را از اصل تشخیص دهید لگو استاندارد است اداره استاندارد به منظور کوتاه کردن دست سودجویان از بازار لوازم خودرو، لوازم یدکی را به دو دسته تقسیم بندی کرده است یکی فوق ایمنی و دیگری ایمنی و بر روی هر قطعه آرم یا هولوگرام استاندارد را ثبت میکند حتما به خاطر داشته باشید که به هنگام خرید لوازم مورد نظر خود به هولوگرام روی بسته توجه کنید و به کمک سامانه استاندارد استعلام آن را بگیرید.

  1. نشان رسمی شرکت تولید کننده

به جز سازمان استاندارد که بر روی قطعات و لوازم خودرو برچسب استاندارد میزد خود شرکت های سازنده نیز لگو و آرم خود را بر روی قطعات لوازم یدکی میزنند یا حک میکنند توجه به آرم شرکت های سازنده نیز میتوانند یکی دیگر از راه های تشخیص قطعات اصل از کپی باشد.

  1. سامانه اصل بخرید

ایران خودرو برای آنکه مشتریانش بتوانند از اصل بودن محصول خریداری شده مطمئن شوند سایتی به نام اصل بخرید را ساخته است که با مراجعه به آن و اسکن بارکد درج شده بر روی محصول مورد نظر میتوانید از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنید. البته میتوانید با استفاده از کد درج شده زیر بارکد و ارسال آن به شماره 300031 نیز استعلام قطعه یدکی خود را دریافت کنید.

  1. توجه به بارکد محصول

با توجه به بارکد حک شده بر روی لوازم یدکی و اسکن کردن آن در نرم افزار های مخصوص میتوانید از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید و اطلاعات محصول را هم مشاهده کنید.

  1. بررسی ظاهر قطعه یدکی

همانطور که میدانید کیفیت قطعات تقلبی از اصلی کم تر است در بعضی از اوقات این کیفیت در ظاهر محصول مشهود است یعنی با مقایسه کردن دو قطعه با هم میتوانید قطعه اصلی را تشخیص دهید زیرا قطعات اصلی توسط کارخانه های تولید کننده با دستگاه های مناسب و با کیفیت ساخته میشود به همین خاطر ظاهر بهتری نیز میتواند داشته باشد به عنوان مثال میتواند جوشکاری بهتر یا برش بهتری داشته باشد.

  1. توجه به بسته بندی محصول

کارخانه های تولید کننده لوازم برای تولید بسته بندی لوازم سعی میکنند که با کیفیت لوازم را بسته بندی کنند به عنوان مثال جعبه بسته بندی لوازم یدکی اصل از لحاظ رنگی با کیفیت تر از لحاظ مقاومت بسته بندی تمیز تر و مقاوم تر است اما اغلب دیده شده است که بسته بندی های لوازم تقلبی رنگ و رو رفته میباشد.

تشخیص لوازم یدکی اصل

  1. دیگر روش‌های تشخیص قطعه قلابی از اصل
  • لمس کردن قطعه
  • توجه به جوشکاری روی قطعه
  • توجه به قسمت های پرچ شده قطعه
  • نوشتار روی قطعه
  • جنس قطعه
  1. از فروشنده فاکتور بگیرید

در بعضی از مواقع امکان دارد فروشنده لوازم یدکی از اصل و یا تقلبی بودن لوازم خبر داشته باشد اما برای سود شخصی خود در اینباره چیزی نگوید. به همین خاطر به یاد داشته باشید که حتما از فروشنده فاکتور رسمی و مهر شده بخواهید و همچنین به او بگویید که اصل بودن قطعه را هم درون ورقه ذکر کند.

  1. خرید از مراکز معتبر

سعی کنید خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید فروشگاه های معتبر برای اینکه به وجه شان لطمه ای وارد نشود سعی میکنند که لوازم و قطعات با کیفیت بفروشند. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش لوازم یدکی فروشگاه khodroid.com میباشد که شما میتوانید با مراجعه به وبسایت شان محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز