خبرگزاری کار ایران

مهرآباد رکورد زد / بیشترین تعداد پرواز در مهرآباد انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۸۹۸

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد پرواز ها و تعداد مسافران در نیمه اول سال نسبت به زمان مشابه در سال قبل خبر داد.

سیاوش امیر مکری اظهار داشت که پرواز ها 36 درصد و تعداد مسافرین در حدود 11 درصد در شش ماهه نخست سال 1400 افزایش داشته است. به طور کلی تعداد 60 هزار و 395 پرواز، نشست و برخاست داشته اند و ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۷ مسافر پذیرش شده اند.

وی افزود: فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان، بیشترین اعزام مسافران را در کشور داشته اند. فرودگاه مهرآباد که در رتبه نخست بیشترین پرواز های کشور قرار دارد، در نیمه ابتدایی سال 58 هزار و 504 هواپیما را پذیرش داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه، در سال 99، 28 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به بررسی تعداد مسافرین در نیمه اول سال 1400 پرداخت و اینگونه بیان نمود که:< در شش ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۵ هزار پرواز داخلی و بیش از یازده میلیون و ۹۵۸ هزار مسافر از ۵۲ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده است که در این بخش با رشد ۳۳ درصدی در نشست و برخاست و ۸ درصدی در اعزام و پذیر مسافر روبروه بوده ایم.>

در مورد پرواز خارجی نیز امیر مکری عنوان کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رتبه نخست پذیرش تعداد مسافران خارجی را در اختیار دارد. در این فرودگاه 185 هزار مسافر در 6 ماه نخست 1400 پذیرش شده اند.

بیشترین تراکم مسافر در فرودگاه کرمان با 120 نفر، و کمترین میزان تراکم مسافر با 29 نفر در فرودگاه سهند مراغه ثبت گشته است. در پایان نیز مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: 80 درصد پرواز های کشور در این مدت از 10 فرودگاه: مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد صورت پذیرفته است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز