خبرگزاری کار ایران

آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان؛ آماری گره‌گشا برای خرید ویلا در استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۰۰

نه فقط ایرانیان بلکه اتباع کشورهای اروپایی هم حتی، تمایل زیادی برای خرید خانه در ترکیه دارند. این تصور که صرفاً ایرانیان جذب این بازار پرسود و پرمنفعت شده‌اند، کاملاً غلط است. آنچنان که در ادامه متوجه خواهید شد، علاوه بر ایرانیان، اتباع کشورهای دیگر نسبت به خرید ویلا در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه، تمایل دارند.

آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان؛ آماری گره‌گشا برای خرید ویلا در استانبول

خرید خانه در ترکیه، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هم ترکیه به عنوان یک مقصد جذاب و امن توانسته به یک شهرت جهانی دست یابد و هم تسهیلات ارائه‌شده به مهاجران خریدار خانه در ترکیه، وضعیت مطلوبی دارد.

اینکه بتوانید خرید ویلا در استانبول را در کنار مزایای متعددی از جمله تسهیل پروسه مهاجرت تجربه کنید، قطعاً انجام این کار را برای شما نیز به یک گزینه جذاب تبدیل می‌کند. این جذابیت بالای خرید ملک در ترکیه، البته از دید افراد کنجکاو و حساس‌تر، می‌تواند ناشی از تبلیغات باشد. ما با در نظر داشتن همین حساسیت بیشتر برخی از مخاطبان و با هدف پاسخگویی در قبال این دغدغه، به سراغ برخی از آمار و ارقام مرتبط با خرید ملک در ترکیه رفتیم. اگر شما نیز در شرف خرید ویلا در استانبول هستید و چنین دغدغه‌ای دارید، احتمالاً این یادداشت به رفع نگرانی‌های شما کمک زیادی می‌کند.

آمار و ارقام کلی مرتبط با خرید خانه در ترکیه

یکی از دغدغه‌های جدی افراد متقاضی خرید ویلا در استانبول یا هر یک از دیگر شهرهای ترکیه، این است که آیا صرفاً ایرانیان جذب این بازار شده‌اند؟ نتیجه این موضوع به طور قطع در رویکرد آن‌ها نسبت به خرید ویلا در استانبول مؤثر است. زیرا اگر صرفاً ایرانیان مشغول به این کار باشند، ممکن است این موضوع ناشی از علل دیگری غیر از امکانات و تسهیلات موجود در این کشور باشد. اما در پاسخ به این دغدغه، اجازه دهید نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم. مطابق آمار رسمی، کمی کمتر از 38 هزار کیس خرید خانه در ترکیه، توسط افراد خارجی نهایی شده است؛ به طور دقیق 38756 خانه، در سال 2020، توسط افراد خارجی در ترکیه خریداری شده است. اما این میزان از خرید خانه توسط افراد خارجی، از سوی چه ملیت‌هایی به ثبت رسیده است؟ آمار آن به تفصیل از این قرار است.

عواملی مانند بافت شهری جذاب و تسهیلاتی در راستای کسب اقامت، خرید خانه در ترکیه را به هدفی جذاب تبدیل کرده است

آمار خرید خانه در ترکیه به تفکیک ملیت خریداران

  • سوئدی‌ها: 543 خانه
  • آمریکایی‌ها: 623 خانه
  • لیبیایی‌ها: 629 خانه
  • عربستانی‌ها: 679 خانه
  • لبنانی‌ها: 707 خانه
  • اوکراینی‌ها: 771 خانه
  • مصری‌ها: 784 خانه
  • چینی‌ها: 891 خانه
  • اردنی‌ها: 1090 خانه
  • بریتانیایی‌ها: 1126 خانه
  • قزاقستانی‌ها: 1171 خانه
  • یمنی‌ها: 1181 خانه
  • کویتی‌ها: 1231 خانه
  • آلمانی‌ها: 1265 خانه
  • آذربایجانی‌ها: 1276 خانه
  • افغانستانی‌ها: 1929 خانه
  • روسی‌ها: 2078 خانه
  • عراقی‌ها: 6674 خانه
  • ایرانیان: 7189 خانه

آیا فقط ایرانیان متقاضی خرید خانه در استانبول هستند؟

اکنون با رجوع به آمار فوق می‌توان به سادگی و سهولت، به این دغدغه افراد متقاضی خرید ویلا در استانبول پاسخ داد. با توجه به آمار فوق شاید ایرانیان و برخی دیگر از کشورهای منطقه بخاطر نزدیکی بیشتر، سهم بالاتری در بازار خرید خانه در ترکیه داشته باشند اما این به معنی بی‌میلی سایر کشورها برای خرید خانه در ترکیه نیست. با چند جمع و تفریق ساده، می‌توان متوجه شد که نزدیک به 23 درصد کیس‌ها توسط اتباع کشورهای اروپایی خریداری می‌شوند. استانبول نیز به عنوان هسته مرکزی و مقصد اصلی خرید خانه در این کشور، به طور قطع از همین نسبت آماری پیروی می‌کند. پس اگر در صدد خرید ویلا در استانبول هستید، باید بدانید تعداد زیادی از اتباع کشورهای اروپایی نیز با شما هم‌عقیده هستند.

آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان؛ آماری گره‌گشا برای خرید ویلا در استانبول

هم خرید ویلا در استانبول، هم خرید آپارتمان در این شهر، جذابیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند

آمار خرید خانه در ترکیه به تفکیک ماه‌های سال

یکی دیگر از آمارهای کاربردی که افرادی متقاضی خرید ویلا در استانبول به آن علاقه دارند، آمار خرید خانه به تفکیک ماه‌های سال است. انتخاب یک زمان مناسب برای خرید ویلا در ترکیه، امری کلیدی است که بسیاری از متقاضیان ممکن است بر مبنای آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند. آمار مربوط به سال 2020 به علل مختلفی در این رابطه ممکن است گمراه‌کننده باشند. یکی از این علل که تأثیر مستقیمی بر نامتوازن ساختن آمار خرید خانه در ترکیه داشته است، مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کروناست! ویروس کرونا از جهات مختلفی به نامتوازن شدن بازار خانه در ترکیه شده است. به همین خاطر بهتر است برای درک وضعیت به یک دوره پیش از ظهور ویروس کرونا در جهان رجوع کنیم. اجازه دهید  به نمودارهای مربوط به آمار سال 2019 نیم‌نگاهی داشته باشیم.

آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان؛ آماری گره‌گشا برای خرید ویلا در استانبول

نمودار

در سال 2019، کدام ماه‌ها بالاترین آمار معاملات مسکن را دارند؟

با نگاه به نمودار فوق می‌توان متوجه شد که عامه معاملات ثبت‌شده مربوط به خرید خانه در ترکیه، مربوط به ماه‌های نهم، دهم، یازدهم و مخصوصاً دوازدهم میلادی هستند. این در حالی است که کمترین آمارها نیز مربوط به ماه‌های ششم، اول و دوم میلادی هستند. با این اوصاف می‌توان گفت مجموعاً در ماه‌های ژوئن، ژانویه و فوریه، تقاضا در سطح پایین‌تری قرار دارد و با یک مشاوره خوب، ممکن است بتوانید کیس‌های بهتری برای خرید ویلا در استانبول پیدا کنید. فصل تابستان نیز که در مجموع در حد فاصل ماه‌های ششم تا هشتم تقویم میلادی قرار می‌گیرد، انتخاب بدی برای خرید ویلا در استانبول هست. البته دقت داشته باشید که این نتیجه‌گیری صرفاً با اتکای بر آمار خام بدست آمده و ممکن است در یک کیس خاص و با شرایط خاص مشاوران خبره این حوزه پیشنهادات دیگری داشته باشند. جالب است بدانید ایرانیان در همین سال 2019 مطابق برخی آمار نزدیک به 8 هزار مورد خرید خانه در ترکیه ثبت کردند!

آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان؛ آماری گره‌گشا برای خرید ویلا در استانبول

نه فقط به قصد اقامت، بلکه به قصد زندگی و گذران عمر نیز، خرید ویلا در استانبول یک تصمیم جذاب و مثبت است

کدام شهرها بیشتر مورد توجه خریداران خارجی قرار گرفته‌اند؟

در کنار همه پرسش‌ها و دغدغه‌ها، افراد علاقمند به خرید ویلا در استانبول از بابت انتخاب شهر مناسب نیز دغدغه دارند. به عبارتی دیگر طیف وسیعی از آن‌ها از خود می‌پرسند که آیا استانبول انتخاب مناسبی است؟ اجازه دهید پاسخ این پرسش را نیز آمار و ارقام بدهند. طبق آمار رسمی موجود بیش از 50 درصد خانه‌های خریداری‌شده توسط اتباع خارجی در ترکیه، مربوط به شهر استانبول است! با در نظر داشتن مزایای متعدد و امکانات بسیار زیاد این شهر، که قلب تپنده اقتصاد ترکیه نیز هست، این آمار اصلاً محل شگفتی نیست. پس از استانبول، این سواحل آنتالیا هستند که با یک سهم 20 درصدی، مورد اقبال خریداران خارجی قرار گرفته‌اند.

آیا عطش ایرانیان برای خرید خانه در ترکیه ادامه دارد؟

اگر نه‌تنها در مورد زمان حال، بلکه در مورد آینده نیز برای خرید ویلا در استانبول تردید دارید، بهتر است بدانید در این مورد هم به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. آمار و ارقام نشان می‌دهند که در دوره پساکرونا در ترکیه، یعنی همین چند ماه سپری شده از سال 2021، همچنان آمار خرید خانه در این کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل صعودی بوده است. صعودی بودن این بازار در بازه‌های سالانه، گواه خوبی برای اثبات ادامه روند صعودی این بازار خواهد بود. با تلاش ترکیه برای تسهیل‌گیری در راستای خرید خانه در ترکیه توسط افراد خارجی، کاملاً طبیعی است که این روند رو به رشد حفظ شده و حتی قوت بگیرد. گام برداشت دولت این کشور در هموار ساختن مسیر اعطای تابعیت از طریق خرید خانه و املاک، سهم بسزایی در حفظ این روند صعودی دارد. به‌نوعی می‌توان گفت دولت ترکیه، بر روی جذب سرمایه از طریق فروش ملک حساب ویژه‌ای باز کرده است.

نه فقط یافتن ملک، بلکه کسب مشاوره نیز یک گام کلیدی در پروسه خرید خانه در ترکیه است

یک الزام در مورد خرید ویلا در استانبول

اگر مایل به خرید ویلا در استانبول یا هر شهر دیگری در کشور ترکیه هستید، آمار و ارقام قطعاً  درستی تصمیم شما را تضمین می‌کنند. اما این بدان معنی نیست که نباید در این مورد با حساسیت و دقت عمل کنید. واقعیت این است که حتی با وجود این وضعیت عالی و چشم‌اندازهای روشن هم، بدون مشاوره و همراهی افراد متخصص و صاحب تجربه، ممکن است به‌سادگی در دام تصمیمات اشتباه قرار بگیرید. پس در کنار تمام آمار، ارقام و اطلاعات به شما پیشنهاد می‌کنیم از طرق منطقی و با اتکای به دانش، تجربه و تعهد افراد معتمد و معتبر، خرید ویلا در استانبول را پیگیری کنید. همواره به منظور داشتن یک تجربه موفق در زمینه خرید خانه در ترکیه، کسب مشاوره از افراد متعهد و معتبر، الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز