خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی اینچئون - کره جنوبی؛

شاگردان کواچ طلایی شدند / بیست و یکمین طلا بر گردن والیبالیست ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۶۱

تیم ملی والیبال ایران موفق شد با برتری بر ژاپن مدال طلای هفدهمین دوره بازی های آسیایی را کسب کنند.

تیم ملی والیبال ایران موفق شد با برتری بر ژاپن مدال طلای هفدهمین دوره بازی های آسیایی را کسب کنند.

به گزارش ایلنا، در آخرین روز از رقابت های بسکتبال هفدهمین دوره بازی های آسیایی تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار فینال این رقابت ها به مصاف ژاپن رفت که شاگردان کواچ موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک بلندقامتان سرزمین آفتاب تابان را از پیش رو بردارند تا مدال طلای بازی ها را بر گردن بیاویزند.

در این دیدار مردان والیبال ایران با نتایج(۲۸ - ۲۶،۲۳ - ۲۵،۲۵ - ۱۹،۲۵ - ۱۹) ژاپنی ها را با شکست بدرقه کردند تا طلای بیست و یکمین مدال طلای بازی های آسیایی را برای کاروان اعزامی ایران ثبت کنند.

در ست اول کار برای ایران بسیار دشوار پیش رفت و در شرایطی که از حریف عقب افتاده بود توانست با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به برتری برسد. در ست دوم باز هم برتری از آن ژاپنی‌ها بود و شیمیزوی پیر اما با کارآمد تا توانست امتیاز گرفت هر چند ایران ۶ امتیاز عقب افتادگی را جبران کرد اما در پایان ۲۵ بر ۲۳ بازی را واگذار کرد. در ست سوم ایران به خودش آمد و بازی را مقتدرانه شروع کرد. اخم‌های کواچ حتی با امتیازهای پیاپی ایران از هم باز نمی‌شد. برتری ایران در این ست کاملا مشهود و نتیجه ۲۵ بر ۱۸ نیز آن را تایید کرد. ست چهارم باز هم کار پایاپای دنبال شد. شیمیزو باز هم وظیفه اصلی امتیازآوری را بر عهده داشت، اما مشخص نبود چرا مدافعان ایران باز منتظر حمله سرعتی زن حریف بودند و به دفاع کنار اضافه نمی‌شدند. با این حال برتری امتیازی ایران ادامه داشت و نتیجه ست ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران رقم خورد.

شاگردان کواچ با وجود خستگی بسیاری که با حضور در لیگ جهانی، قهرمانی مردان جهان، دیدار تدارکاتی با آمریکا و همچنین بازی های آسیایی داشتند ولی با جاه طلبی به اینچئون سفر کردند و در این راه هنگ‌کنگ، هند، مالدیو، قطر، کره‌جنوبی، کویت و چین و کره‌جنوبی را قربانی کردند تا به طلا برسند.

این نخستین مدال طلای تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی است که توسط شاگردان کواچ بدست آمد و همچنین بلندقامتان والیبال موفق شدند از ژاپنی ها انتقام شکست بازی های آسیایی گوانگژو را نیز بگیرند.

همچنین قهرمانی والیبال شمار طلاهای کاروان ایران را به عدد ۲۱ رساند تا رکورد تعداد مدال طلاهای ایران در این بازی‌ها پس از انقلاب اسلامی شکسته شود. در دوره گذشته ایران ۲۰ طلا به دست آورد. آمار طلاهای ایران هر چند نسبت به دوره گذشته بیشتر شد، اما جایگاه ایران یک پله سقوط کرد.

سید محمد موسوی در هفتمین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران برابر ژاپن را به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران در هشتیمن مسابقه خود در هفدهمین دوره بازی های آسیایی موفق به شکست سه بر یک ژاپن شدو به مقام قهرمانی این بازی ها دست یافت. سید محمد موسوی در این مسابقه با کسب ۲۲ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص داد. شیموزو کانگرو بازیکن شماره یک ژاپن با کسب ۲۷ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن را به خود اختصاص داد. تیم ملی والیبال ایران در چهار ست دیدار با ژاپن ۱۰۱ امتیاز به دست آورد که ۶۰ امتیاز آن از اسپک، ۱۳امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و ۲۷ امتیاز از اشتباهات تیم حریف به دست آمد. این آمار برای تیم ملی والیبال ژاپن نیز به این قرار است که ۶۱ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آمد تا ژاپن در نهایت ۸۹ پوئن برابر ایران به دست آورده باشد.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات کره‌جنوبی موفق شد با برتری بر چین عنوان سومی و مدل برنز را به خود اختصاص دهند. شاگردان پارک کی‌وون در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک و با نتایج ۲۰ بر ۲۵،۲۵ بر ۲۰،۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۲۲ بر چینی ها غلبه کنند.

هندی ها پنجم شدند

تیم ملی والیبال هند با شکست قطر رتبه پنجم بازی های آسیایی را به دست آورد. در نخستین مسابقه تایلند ۳ بر یک کویت را شکست داد و رتبه هفتم این رقابت ها را به دست آورد و در دومین رقابت نیز هند موفق به شکست ۳ بر ۲ قطر شد و عنوان پنجمی را از آن خود کرد.

رده بندی نهایی این رقابت ها به این شرح است:

۱ - ایران

۲ - ژاپن

۳ - کره جنوبی

۴ - چین
۵ - هند
۶ - قطر
۷ - تایلند
۸ - کویت
۹ - چین تایپه
۱۰ - قزاقستان
۱۱ - پاکستان
۱۲ - عربستان سعودی
۱۳ - ترکمنستان
۱۴ - میانمار
۱۵ - هنگ کنگ
۱۶ - مالدیو

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز