خبرگزاری کار ایران

رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف، نقش بی بدیلی دارند

اداره کل اوقاف وامورخیریه ایلام از خبرگزاری " ایلنا " تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۴۴

خبرگزاری های " ایلنا "، " ایکنا "، " شبستان " و روزنامه جمهوری اسلامی به دلیل تعامل سازنده با اداره کل وقاف امور خیریه استان ایلام، مورد تجلیل قراگرفتند.

ایلنا: در پی تلاش نمایندگی خبرگزاری " ایلنا " برای انعکاس مطلوب اخبار فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان ایلام، عملکرد وی مورد تجلیل مسئولان این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش " ایلنا "، حجت الاسلام کاروند " مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به همین مناسبت ودر همایش " وقف و رسانه " در ایلام، اظهار داشت: موضوع وقف یک میل فطری در نهاد انسان ها بوده و همواره آدمی میل به دوام و جاودانگی داشته است.

وی، سنت نیکوی وقف را میراثی جاودان و چشمه همیشه جوشان در زندگانی انسان عنوان کرد و افزود: واقف با وقف تمام یا قسمتی از اموال، جاودانگی و رسیدن به کمال الهی را برای خود به ارمغان می آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یکی از عوامل مهم انتشار و تدوام نهضت حسینی در طول تاریخ را نذورات و موقوفات امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) و ارادت خاص مردم به این امام همام، موقوفات فراوانی به آستان مقدس حضرت اباعبدالله(ع) در سراسر جهان درحال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: در سطح جامعه بایستی نیازها، چالش ها و مشکلات جامعه شناسایی شود و پس از آن با فرهنگ سازی و تبلیغ مناسب در زمینه وقف، واقفان را به سوی این امور تشویق و ترغیب کرد.

وی رسانه‌ را بازوان قدرتمند اوقاف و امور خیریه معرفی کرد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با فرهنگ‌سازی و ترویج این سنت زیبای دینی در تعالی جامعه اسلامی نقش تأثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام " کاروند " با بیان اینکه نگاه مردم به مسئله وقف باید نگاهی روشن و متفاوت باشد، افزود: وقف در راستای ساخت مسجد و حسینیه عالی است، ولی باید این دیدگاه را عوض کرد؛ باید نیازها، چالش‌ها و مشکلات جامعه را شناسایی کرد و پس از آن با فرهنگ‌سازی و تبلیغ مناسب در زمینه وقف، واقفان را به سوی این امور تشویق و ترغیب کرد.

وی، خاطرنشان کرد: رسانه های دیداری، شنیداری، اصحاب خبرگزاری و مطبوعات به عنوان قشر تاثیرگذار در حوزه تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی نقش بی بدیلی در گسترش فرهنگ وقف در این استان داشته و بایستی با تکرار تبلیغ این سنت، روند رشد وافزایش موقوفات را به پیش ببرند.

در پایان از خبرگزاری ایلنا، ایکنا، شبستان، جمهوری اسلامی، که بیشترین تعامل را با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشتند تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز