خبرگزاری کار ایران

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با ایلنا؛

برای اصلاح جامعه باید به بنیان خانواده توجه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۶۱۳

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به زنان و کمرنگ شدن نقش آنان در بنیان خانواده موجب ایجاد چالش‎های روحی و روانی برای اعضای خانواده‎ها شده است.

فاطمه کمساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با اشاره به کمرنگ شدن جایگاه زنان در خانواده و اجتماع، گفت:‌ کمرنگ شدن نقش زنان در خانواده و بیکاری جوانان موجب ایجاد مشکلات و چالش‎های روحی و روانی در خانواده‎ها شده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی جوانان به امید یافتن موقعیت و شغل وارد دانشگاه شده و هزینه‎های سنگین آن را متقبل می‎شوند که متاسفانه عدم وجود فضای اشتغال موجب " نان خور" تلقی شدن آنان و نگرانی و اضطراب در خانواده‎ها شده است. بنابرین ایجاد اشتغال از راهکارهای اولیه توجه به خانواده و زنان است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضای مناسب در مجلس برای پیگیری مطالبات زنان افزود: پیگیری عملی مطالبات زنان و جوانان از برنامه‎های اولیه بنده به عنوان نماینده مجلس خواهد بود.

وی از لزوم اصلاح برخی از قوانین موجود در مجلس در حمایت از کارگران سخن گفت و افزود: برخی از قوانین در حمایت از کارگران باید اصلاح شوند. افزایش دستمزد کارگران از دغدغه‎های اصلی من به عنوان نامزد انتخابات مجلس است.

کمساری همچنین با اشاره به افزایش کودکان کار و لزوم ساماندهی جدی نه شعار برای آن‎ها گفت: نداشتن سواد و آگاهی‎های لازم، عدم برخورداری از مهارت‎های حرفه‎ای و فنی، عدم اشتغال و فقر در خانواده‎های این کودکان موجب سوق دادن آنها به سمت کارهای کاذب شده است.

وی آموزش‎ مهارت‎های فرهنگی این خانواده‎ها را دارای اهمیت دانست و گفت: عدم برخورداری از سواد لازم در این خانواده‎ها موجب ایجاد نگاه کارگری به کودکان حتی به قیمت از بین بردن روح و روان کودک و قرار گرفتن آنها در معرض آسیب‎های اجتماعی شده است. بنابرین ابتدا باید به خانواده‌های این کودکان پرداخت که برگزاری کلاس‎های آموزشی در این خصوص راهکار اولیه‎ای این مورد است که باید انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز