خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاو ن و کار البرز عنوان کرد:

لزوم سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های کارگری

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۵۱

هیات‌های حل اختلاف در تمام شهرستان‌های البرز، دایر و فعال هستند.

مدیرکل تعاو ن و کار البرز، بر لزوم سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های دعوی کارگری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ایمانی، در همایش آموزش و تبادل نظر پیرامون موضوعات روابط کار، با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات و همایش‌های آموزشی باعثآشنایی بهتر کار‌شناسان روابط کار به قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به مراجع حل اختلاف و تشخیص می‌شود و در نتیجه کاهش ارجاع شکایات و پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری می‌شود، اظهار داشت: برای بهبود عملکرد کلیه امور باید وحدت رویه را پیش گرفت.

وی در ادامه افزود: ایجاد وحدت رویه هرچه بیشتر در شعب رسیدگی به درخواست‌های کارگران و کارفرمایان با هدف کاهش مراجعات کمتر به دیوان عدالت اداری، از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل به‌شمارمی رود.

ایمانی با بیان اینکه دادخواست‌های امسال استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴ درصدی رو‌به‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: آراء سازش اختلافات کارگری و کارفرمایی البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی رو‌به‌رو بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدیل‌های دسته جمعی در استان البرز نیز در ماه‌های گذشته به حداقل ممکن رسیده است، تاکید کرد که این امر مهم با پیگیری‌های مستمر کار‌شناسان روابط کار محقق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام اینکه هیات‌های رسیدگی به درخواست‌های روابط کار به دنبال احقاق حق مردم هستند، ادامه داد: در این هیات‌ها با حضور کار‌شناسان روابط کار تلاش شده است تا حق کارگر و کارفرما محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه باید به روند پیگیری پرونده‌هاسرعت بخشید، اظهار داشت: زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌ها سبب ایجاد فساد مالی، اخلاقی و اجتماعی خواهد شد که بحمدالله در این اداره کل با تدابیر لازم، زمان رسیدگی به درخواست‌ها به حداقل زمان ممکن خود رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام اینکه هیات‌های حل اختلاف در تمام شهرستان‌های البرز دایر و فعال هستند، گفت: زمان رسیدگی به درخواست‌ها در حوزه روابط کار ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد.

ایمانی شکایت در خصوص شیفت‌های کاری، اضافه کاری، طبقه بندی مشاغل، عدم پرداخت سنوات خدمت، بن مسکن، پاداش و عیدی را از بیشترین درخواست‌های روابط کار در استان البرز عنوان کرد و گفت: این شکایات بیشتر به صورت فردی و انفرادی مطرح و در اداره کار و مراجع قضایی دنبال می‌شود.

در این همایش یک روزه آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین کرمی، رییس شعبه ۱۸ دیوان عدالت اداری نیز با در سخنانی به ارایه راهکارهای عملی مناسب برای رسیدگی هرچه بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر به درخواست‌های روابط کار جهت کار‌شناسان روابط کار این اداره کل پرداخت و مواردی از حقوق و آئین دادرسی کار را نیز مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز