خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

زیرساخت‌ های فرهنگی در استان البرز ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۲۹

استان البرز از ویژگی ها و ظرفیت های خاصی برخوردار است، هم فرصت های زیاد و هم تهدیدهای زیادی در آن وجود دارد کمااینکه بسیاری از تهدیدها قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارند.

سید موسی حسینی کاشانی در دیدار با استاندار البرز ضمن تبریک انتصاب و خیر مقدم خطاب به وی اظهار کرد: استان البرز از ویژگی ها و ظرفیت های خاصی برخوردار است، هم فرصت های زیاد و هم تهدیدهای زیادی در آن وجود دارد کمااینکه بسیاری از تهدیدها قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارند.
به گزارش ایلنا در کرج، حسینی کاشانی اظهار کرد: قطعا همدلی، همکاری و همفکری تمامی دستگاه ها و نهادها در استان می تواند اتفاقات خوبی را به وجود آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به شعار سال اشاره کرد و افزود: امیدواریم امسال که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده است وبا توجه به زیر ساخت های ضعیف فرهنگی در استان عنایت ویژه ای به بخش فرهنگ و هنر استان شود.
کاشانی تصریح کرد: ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تمام توان در خدمت است تا انشاءالله بتوانیم با حمایت های شخص استاندار اقدامات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر استان داشته باشیم، قطعا این حمایت ها موجب دلگرمی هنرمندان، فرهیختگان و در مجموع اهالی فرهنگ و هنر استان خواهد بود.
همچنین سیدحمیدطهایی، استاندار البرز مسئله زمان را به عنوان اصلی اساسی در کار مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: فرصت هایی که در اختیار داریم بسیار کوتاه است بنابراین باید از نهایت زمان بهره کافی را ببریم.
وی با بیان اینکه هیچ مسئولیتی ماندگار نیست، این مهم را به حرکت ساعت شنی تشبیه کرد و گفت: ساعت شنی همان ابزاری است که ماهیت زمان را برای ما متذکر می شود و این ساعت معکوس است که گذر ثانیه ها را گوشزد می کند.
استاندارالبرز تصریح کرد: بنابراین باید از خداوند توفیق خدمت رسانی بخواهیم و با تمام توان تلاش کنیم تا در زمان فرارو بالاترین بهره برداری را داشته باشیم.
طهایی در محور دوم سخنان خود به موضوع تنوع اقوام و قومیت ها در استان البرز اشاره کرد و آن را با تمثیل تبیین کرد و گفت: همان گونه که جمعیت کره زمین از انسان ها با زبان ها، گویش ها و تفکرات مختلف تشکیل شده است، استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست و تنوع افکار و اقوام و قومیت ها وجهه متمایزی به این استان بخشیده است.
نماینده عالی دولت در استان البرز نحوه مدیریت تنوع افکار را برای مدیران ترسیم کرد و افزود: هنر مدیران آن است که در هر شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره اگر مسئولیتی دارند سعی کنند تا آخرین لحظه در مسیر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند تا هنگام پایان فرصت خدمتگزاری از تلاش خود خرسند باشند.
استاندار البرز مدیران رابه حفظ همکاری و همراهی دعوت کرد و گفت: هیچ مدیری به تنهایی موفق نخواهد بود و اگر مجموعه ای به پیشرفت برسد جز با همت و همفکری یکایک اعضا نیست.
وی در این بین نقش مردم را نیز کلیدی خواند وافزود: در تلاش دولت و مسئولان، مشارکت مردم هم مهم تلقی می شود.
‌طهایی در بخش دیگری سوابق بیش از سی ساله خود را سندی متقن از مشارکت و نقش مردم در تمامی عرصه ها دانست و افزود: در این مدت شاهد حرکت هایی بوده ایم که در بدو امر ناممکن به نظر می رسید اما با همت و تلاش مردمی محقق شد؛ بنابراین ادعا نیست اگر بگوییم گاهی برخی اتفاقات که به دست مردم خلق شد شبیه به معجزه بوده است.
استاندار البرز بار دیگر تنوع فرهنگ ها در البرز را مورد اشاره قرار داد وگفت: همانگونه که رنگ های مختلف در کنار یکدیگر جنگلی زیبا را می سازد، تنوع اقوام و گویش ها نیز البرز را استانی ویژه ساخته است.
وی افزود: این همان تبدیل تهدیدها به فرصت است و باید از آن برای رسیدن به تعریفی مشترک در عین تنوع ها استفاده کرد.
استاندار البرز وظیفه دولتمردان را نیز متذکر شد و بیان کرد: کلیه مدیران در هر جایگاهی که قرار دارند باید در حد و حیطه همان وظایف تعیین شده خود با نگاه اجرایی کار کنند.
وی با بیان اینکه موفقیت هر دستگاه و سازمان موفقیت دولت است، تفاوت دیدگاه ها و اختلاف نظرها را نیز قابل بررسی دانست و بیان کرد: اختلاف نظرهای مختلف با جلسات کارشناسی و مطالعه بیشتر قابل حل است.
استاندار البرز همچنین استفاده از ظرفیت و پتانسیل های استان را در تحقق اهداف دولت راهگشا دانست و گفت: دست یکایک افراد, صاحبنظران با هر جریان فرهنگی، سیاسی وغیره را برای تحقق اهداف دولت می فشارم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز