خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان البرز:

صدور شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی از فاکتورهای توسعه یافتگی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۱

ترویج کاربرد کارت ملی هوشمند به عنوان یک سند مجازی یکی از اهداف راهبردی اداره کل ثبت احوال است که لازم است مردم و دستگاه‌های اجرایی استان به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشند.

ایلنا: مدیرکل ثبت احوال استان البرز صدور شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی را مقدمه‌ای ضروری برای توسعهٔ ثبت احوال و ایفای وظیفهٔ زیرساختی این اداره در روند اصلاح سیستم ثبت احوال سنتی عنوان کرد و گفت: ترویج کاربرد کارت ملی هوشمند به عنوان یک سند مجازی یکی از اهداف راهبردی اداره کل ثبت احوال است که لازم است مردم و دستگاه‌های اجرایی استان به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد میرزایی با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت به موقع وقایع حیاتی استان گفت: شناسایی و فعال سازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه در استان، به منظور ثبت به موقع وقایع حیاتی ضروری است.

وی افزود: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای هر ایرانی، انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و تأمین زیرساخت دولت الکترونیک، نقش اداره ثبت احوال را در استان به ‌عنوان یک دستگاه استراتژیک و زیرساختی ارتقاء می‌دهد.

وی کیفیت، سرعت، فراگیری و پوشش ارائهٔ خدمت در ثبت رویدادهای حیاتی در اقصی نقاط استان را نشانگر میزان توسعه‌یافتگی این سازمان در مسیر پیشرفت و ارائهٔ خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم دانست و افزود: امروز اداره کل ثبت احوال در سایهٔ اندیشه، تدبیر، هماهنگی و هم‌افزایی روز به روز به نقطه آرمانی و چشم‌انداز برنامه‌های بلندمدت خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، به‌گونه‌ای که امروز با ثبت ۹۷ درصد واقعهٔ ولادت و ۹۵ درصد فوت در مهلت قانونی در ۱۰ ماهه منتهی به پایان سال در استان به پایگاه جمعیتی به روز دست یافته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از طریق سایت ثبت احوال اکثر خدمات به‌صورت مکانیزه در سطحی گسترده و فراگیر ارائه می‌شود و با شکل‌گیری آرشیو الکترونیکی اسناد و سند سجلی در استان این امکان فراهم شده است.

وی مهم‌ترین اقدامات جهت بهبود پوشش ثبت وقایع حیاتی این اداره کل را؛ استقرار مامور در آرامستان‌ها، بیمارستان‌هایی که بیش از ۱۵ واقعه ولادت در روز دارند(بیمارستان کمالی و البرز)، راه اندازی نمایندگی‌ها و نواحی به منظور سهولت دسترسی مراجعین، تعامل با شورا‌ها، بخشداری‌ها و مراکز بهداشت و درمان عنوان کرد.

میرزایی پرطرفدار‌ترین نام برای نوزادان دختر را فاطمه عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری در جدول فراوانی نام‌های استان، «فاطمه» بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص فراوانی نام پسر‌ها در استان نیز گفت: در ۱۰ماهه گذشته سال جاری نام امیرعلی نیز در صدر نامگذاری‌ها از سوی والدین البرزی قرار داشته است.

به گفته وی، محمدطا‌ها، امیر حسین، ابوالفضل، امیرعباس، علی، امیر محمد، حسین محمدرضا و محمد مهدی به ترتیب بیشترین آمار فراوانی نام پسران در البرز را به خود اختصاص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز