خبرگزاری کار ایران

تولیدکنندگان نسبت به تعطیلی صنعت نساجی هشدار دادند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۰۹

«کاهش ۵۰درصدی تعرفه واردات منسوجات، عامل اصلی برهم خوردن نظم و تعادل بازار و زیان هنگفت سرمایه گذاران تولیدات نساجی است. / در سال ۹۲ تعرفه واردات منسوجات با توجیه افزایش نرخ ارز ۵۰درصد کاهش یافت. این درحالی است که بهای تمام شده تولیدات داخلی شامل اقلامی مثل مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌های سربار انرژی با نرخ ارز ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ریالی محاسبه می‌شود.»

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان قزوین از هشدار گروهی از شرکت‌های نساجی نسبت به تاثیر منفی کاهش تعرفه واردات منسوجات بر کارخانه‌های نساجی کشور خبر داد.

«محمد امانی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: گروهی از شرکتهای نساجی طی نامه‌ای به انجمن صنایع نساجی ایران، نسبت به تعطیلی و کاهش تولید کارخانجات نساجی کشور در آینده نزدیک هشدار دادند.
وی ادامه داد: در این نامه که به کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین نیز رونوشت شده است، کاهش ۵۰درصدی تعرفه واردات منسوجات، عامل اصلی برهم خوردن نظم و تعادل بازار و زیان هنگفت سرمایه گذاران تولیدات نساجی معرفی شده است.
این فعال کارگری افزود: طبق گفته تولیدکنندگان صنعت نساجی، برخی قوانین تجارت وضع شده در سالهای اخیر برخلاف حفظ و تقویت تولید و اشتغالزایی بوده و سرمایه گذاری مولد را با خطر مواجه کرده است.
امانی ادامه داد: کنترل حجم واردات و ایجاد تعادل در قیمت تمام شده محصولات داخلی و وارداتی عواملی است که تولید کنندگان معتقدند در بهبود وضعیت صنعت نساجی و نجات تولیدکنندگان موثر خواهد بود.
وی افزود: در سال ۹۲ تعرفه واردات منسوجات با توجیه افزایش نرخ ارز ۵۰درصد کاهش یافت. این درحالی است که بهای تمام شده تولیدات داخلی شامل اقلامی مثل مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌های سربار انرژی با نرخ ارز ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ریالی محاسبه می‌شود.
این فعال کارگری ادامه داد: کاهش تعرفه واردات منسوجات منجر به تعطیلی مطلق و یا کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید کارخانجات در یک سال گذشته شده است.
به گفته امانی، تولیدکنندگان صنعت نساجی استان قزوین در این نامه از ریاست انجمن صنایع نساجی ایران خواسته‌اند تا برای اصلاح تعرفه واردات منسوجات شامل نخ و پارچه وبازگرداندن آن به نرخ سال ۹۱ اقدام کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز