خبرگزاری کار ایران

بازرس انجمن‌ صنفی رانندگان مسافربری:

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها رانندگان را فقیرتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۲۶

«اگر دولت روحانی در اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه، به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم، این یارانه را به خدمات عمومی از جمله حمل و نقل جاده‌ای و برون شهری اختصاص دهد، علاوه بر رونق این صنف، ترافیک جاده‌ای نیز کم خواهد شد.»

بازرس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافربری کشور با اشاره به پیامدهای زیان بار اجرای فاز اول قانون هدفمند سازی یارانه‌ها برای حمل و نقل جاده‌ای و برون شهری که منجر به اعتراضات صنفی پراکنده رانندگان خودروهای سنگین شد، نسبت به پیامدهای احتمالی اجرای فاز دوم این طرح هشدار داد.

«کوروش متولی» در این باره به ایلنا گفت: از ابتدای اسفند ۹۲ تا به امروز که برخی منابع انرژی به صورت غیر رسمی و در راستای اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه افزایش قیمت داشته‌اند، لاستیک نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شده است و پیش بینی می‌شود با آغاز رسمی فاز دوم، این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی لوازم جانبی خودروهای سنگین در این بازه زمانی کوتاه، افزود: حجم مسافران نوروزی سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته که از تاثیرات افزایش هزینه حمل و نقل عمومی جاده‌ای و برون شهری به دلیل افزایش قیمت سوخت، لاستیک و لوازم جانبی خودروهای سنگین است.

به گفته متولی، بهای اتوبوس مسافربری از سال ۸۹ که فاز اول هدفمند سازی یارانه کلید خورد، تاکنون بیش از ۵ برابر افزایش یافته به گونه‌ای که قیمت آن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

این فعال صنفی تصریح کرد: تداوم وضع موجود و گرانی افسار گسیخته لوازم یدکی خودروهای سنگین، معیشت رانندگان را تهدید و آنها را به زیر خط فقر هدایت می کند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری استان مرکزی در پایان با بیان اینکه طرح هدفمندسازی یارانه برای حمل و نقل جاده ای و برون شهری زیان‌بار بوده است، اظهار کرد: اگر دولت روحانی در اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه، به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم، این یارانه را به خدمات عمومی از جمله حمل و نقل جاده‌ای و برون شهری اختصاص دهد، علاوه بر رونق این صنف، ترافیک جاده‌ای نیز کم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز