خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان مدیریت در گفت‌وگو با ایلنا:

قانون فعلی تعاون ایرادی ندارد که تغییر کند/ نرخ سود بانکی باید متناسب با تورم باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۹۳۸

ابوذر ندیمی گفت:آنچه ما امروز در مورد نرخ سود داریم قانون منطقی شدن سود در برابر تورم است که در مجلس هفتم به تصویب رسید حالا باید این روش را پیگیری کنیم و نگذاریم که به راه کج کشیده شود.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بودجه 96 گفت: بودجه سال آینده تحت تاثیر برنامه ششم است. به طوری که یک پنجم از برنامه‌های ششم باید در سال 96 تحقق پیدا کند.

رئیس فراکسیون تعاون در مجلس نهم در خصوص قانون جدید تعاون که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است گفت: در این خصوص دو نوع دیدگاه وجود دارد یکی دولت و دیگری برنامه‌ریزان و فعالان در این حوزه. ما در بخش تعاون مشکل کمبود قانون نداریم. این لایحه در مجلس قبلی هم آمده بود و ما بخشی از آن را قانون کردیم. از طرف دیگر با توجه به تراکم موارد در دستور کار مجلس بعید است امسال نسبت به بررسی آن اقدام شود.

ابوذر ندیمی در خصوص تشکیل کار گروه‌های تولید در استان‌های مختلف برای رونق واحدهای کوچک و متوسط گفت: این یک امر جدیدی نیست و در دولت‌های قبل نیز اجرا شده و موثر است زیرا بخشی از مشکلات ما در کشور در حوزه هماهنگی است ما در ارتباط مشترک با بانک، سازمان صنایع، استانداری دارای مشکل هستیم و با این ستادها حداقل این مشکلات حل خواهد شد.

وی در مورد تک نرخی شدن ارز گفت: بانک مرکزی وعده داده تا پایان امسال این امر تحقق پیدا کند و در برنامه ششم هم این امر دیده شده است. این امر فوایدی دارد که حداقل آن جلوگیری از رانت و ایجاد شفافیت است اما این طرح معایبی نیز دارد و آن اینکه دولت مجبور می‌شود برای واردات برخی از کالاها تمهیدات خاصی در نظر بگیرد. ما یکسری کالا داریم که اصطلاحاً یارانه‌خور هستند پس باید اجرای آن را مدیریت کنیم.

وی در خصوص کاهش سود بانکی گفت: کاهش سود یک الزام است و راهی جز آن نداریم. سپرده‌گذار می‌خواهد بیش از نرخ تورم سود بگیرد تا ارزش پولش کم نشود.  آنچه ما امروز در مورد نرخ سود داریم قانون منطقی شدن سود در برابر تورم است که در مجلس هفتم به تصویب رسید حالا باید این روش را پیگیری کنیم و نگذاریم که به راه کج کشیده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز