خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید با عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی مقابله شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۶۱۵

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلی شورای اسلامی گفت: قاچاق عامل اصلی رکود دراقتصاد است.

ناصر موسوی لارگانی -نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که واردات غیر قانونی انواع محصولات چه مشکلاتی را در بخش کشاورزی به وجود می آورد؟ ، بیان داشت: قاچاق کالا تنها در بخش کشاورزی نبوده است؛ بلکه شامل سایر بخش‌ها نیز می شود. ارزش واردات غیرقانونی محصولات نزدیک به 25 میلیارد دلار است. این مسئله ضربه سنگینی بر اقتصاد کشور است.

او افزود: قاچاق کالا به کشور در حالی انجام می‌شود که مالیات و عوارضی برای آن پرداخت نمی‌شود. همین امر موجب شده است که این کالاها ارزان‌تر از کالاهای تولید داخل در بازار عرضه شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: زمانی که کالاها ارزان‌تر از تولید داخل عرضه شود، مصرف کنندگان خرید کالاهای خارجی را ترجیح می دهند که همین امر بخش تولیدی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

او با تاکید بر این که کالای قاچاق موجب انبار شدن کالاهای داخلی می شود، بیان داشت: اگر در مقابل قاچاق کالا ایستادگی کنند موجب بالا رفتن درآمدهای مالیاتی می‌شود. قاچاق عامل اصلی رکود در بسیاری از تولیدات داخلی است. برای رفع مشکلات حاصل از رکود و رونق تولید باید با قاچاق برخورد شود. هر روز هم شیوه‌های جدید فروش کالاهای قاچاق در کشور به وجود می‌آید.

موسوی افزود: باید با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی  هر چه سریع‌تر مقابله شود تا شاهد کاهش معضل قاچاق در کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد برخی از کالاها باید وارد شود چرا که توان تولید آن در کشور وجود ندارد اما باید با اعمال قوانین از ورود این کالاها از مبادی غیر رسمی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز