خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

آلودگی زیست محیطی در میادین قدیمی نفتی بیشتر است / مصرف انرژی در ایران 3 برابر استاندارد جهانی

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۵۷۶

ایازی گفت: حجم مجاز H۲S در گازوئیل با توجه به پیشرفت تکنولوژی الان به زیر ۵۰ ppm رسیده است در حالی که قبلا این میزان بسیار بیش از این میزان بود.

محمد ایازی رییس پژوهشکده توسعه و بهینه‌سازی فناوری‌های انرژی پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره اقدامات پژوهشگاه برای حل معضلات زیست محیطی گفت: ما با همکاری گروه آنالیز و مرکز آزمایشگاهی انواع آزمایشات روی سوخت، آلودگی هوا، آب و خاک انجام می‌دهیم.

وی افزود: در هر جای دنیا برای اجرایی شدن طرح‌های صنعتی و طرح‌های نفتی علاوه بر ملاحظات فنی ملاحظات جنبی و زیست محیطی نیز انجام می‌شود.

ایازی با اشاره به اقداماتی که پژوهشگاه جهت حذف آلودگی خاک در جزیره سیری انجام داده، اظهار داشت: در جزیره سیری برخی ضایعات به زمین ریخته شده و خاک منطقه را آلوده کرده بود که پژوهشگاه با استفاده از میکروارگانیسم‌هایی که پرورش داده بود و منطقه را پاکسازی و گیاه کاری کردیم و همچنین پایگاه جزیره سبز در جزیره سیری ایجاد کردیم تا اکتشاف نفت اثر سوئی در محیط زیست منطقه نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آلایندگی‌های زیست محیطی بستگی به مجری و پلنی دارد که اجرا می‌شود به طوری که اگر استاندارد‌ها رعایت شود و سیستم نظارتی نیز درست عمل کنند آلودگی نخواهیم داشت.

رییس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوری‌های انرژی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه در میادین قدیمی نفتی میزان آلایندگی بیشتر است، ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی از ابزارهای جدیدی استفاده می‌شود مثلا سطح کیفی هر ماده‌ای تغییر می‌کند لذا میزان آلایندگی نیز کاهش می‌یابد بطور مثال حجم مجاز H۲S در گازوئیل با توجه به پیشرفت تکنولوژی الان به زیر ۵۰ ppm رسیده است در حالی که قبلا این میزان بسیار بیش از این میزان بود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در ایران ۲ تا ۳ برابر نرم کشورهای صنعتی است، گفت: با صرفه جویی در مصرف انرژی هزینه پروژه از هزینه یک ماه مصرف انرژی کمتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز