خبرگزاری کار ایران

دستیار وزیر امور خارجه:

روابط ایران و کوبا وارد فاز اقتصادی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۵۸

دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه از ایجاد فاز جدیدی در روابط ایران و کوبا و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اظهار خوشحالی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کاملی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشحالیم که روابط کوبا و ایران وارد فضای جدیدی با حضور فعالان بخش خصوصی شده است.

وی افزود: در سال گذشته کوبا و ایران از نظر سیاسی بالاترین سطح روابط را داشتند و روسای جمهور دو کشور به ایران و کوبا سفر  و اسنادی را در راستای روابط دو کشور امضا کردند.

کاملی اضافه کرد: آمریکای لاتین در سیاست دولت سیزدهم جایگاه خاصی دارد و در سال گذشته برنامه جامع همکاری ده ساله بین ایران و کوبا امضا شد.

دستیار وزیر امور خارجه گفت: فعال سازی ظرفیت های دو کشور و در کنار هم قرار گرفتن دو کشور می توانند از فشارهای تحریم آمریکا علیه دو کشور بکاهند.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا دولت کوبا سخاوتمندانه ایران را در تامین واکسن همراهی کرد و دولت ایران هم در مقابل در شرایط کمبود سوخت کوبا را همراهی کرد.

کاملی خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که همکاری دو کشور وارد فاز اقتصادی هم شده، چشم انداز همکاری ها برای ما روشن است و وزارتخانه خارجه هم همه تلاش خود را برای رفع چالش های پیش روی بخش خصوصی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز