خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی کوبا:

ایران پل ارتباطی کوبا با اوراسیا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۳۳

ریس اتاق بازرگانی کوبا گفت: ایران می‌تواند کریدوری برای همکاری ما با اوراسیا باشد و ما پل ارتباط اقتصادی ایران با امریکای جنوبی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنتونیو لوییس کاریکارته کرونا، رییس اتاق بازرگانی کوبا  صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: هدف حضور هیات کوبایی در این نشست نشانگر تمایل به توسعه روابط اقتصادی دو کشور با وجود مشکلات است.

وی افزود: در حال حاضر ونزوئلا، اسپانیا، چین، کانادا و آمریکا اصلی تربت شرکای تجاری کوبا هستند و امیدواریم ایران هم روزی جز اصلی ترین شرکای تجاری ما باشد.

رییس اتاق کوبا اظهار کرد: کشور ما تغییرات عمیقی را در روابط اقتصادی تا ۲۰۳۰ پیش رو دارد و هدف اصلی ما در برنامه توسعه ملی مدرنیزه شدن اقتصاد و کشاورزی است. همچنین کوبا می خواهد تبدیل به قطب لجستیک منطقه ای تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ایران می‌تواند کریدوری برای همکاری ما با اوراسیا باشد و ما پل ارتباط اقتصادی ایران با امریکای جنوبی باشیم.

کاریکارته کرونا همچنین گفت: احیای گردشگری در دستور کار کوبا قرار دارد، در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار گردشگر به کوبا آمدند و امسال این رقم به سه میلیون می رسد.

وی در ادامه به حجم بالای واردات کوبا اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ارزش واردات کوبا به ۲ میلیارد دلار رسید. با این حال تولید محصولات در کشاورزی در اولویت ماست و قانون استقلال تولید مواد غذایی را تصویب کرده ایم. در همین راستا تمایل داریم کود مورد نیاز را خود تامین کنیم تا هزینه تامین آن که امروز از واردات تامین می شود کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی کوبا بیان کرد: روزگاری کوبا سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت تولید می کرد که این رقم امروز به ۲۰ هزار تن کاهش یافته و ما را مجبور به واردات کرده است. کوبا همچنین سالانه ۳۰۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شیر خشک و ۴۰ میلیون تن کفش وارد می کند.

وی تصریح کرد: از اینکه این اقلام وارداتی را با همکاری ایرانی ها تولید کنیم استقبال می کنیم.

کاریکارته کرونا اضافه کرد: کوبا غیر از نفت  در زمینه انرژی های تجدیدپذیر هم تواناست البته فقط پنج درصد از انرژی ما منابع تجدیدپذیر تولید می سود و ما برانیم این رقم را به ۲۴ درصد تا  ۲۰۳۰ برسانیم و ساخت ۱۴ نیروگاه برق را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز