خبرگزاری کار ایران

مصرف آب شرب مشهد در تابستان به دو برابر می‌رسد/ مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۷۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون مصرف آب مشهد ۷۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد و برای تامین کسری آب شرب ۶ طرح تامین آب برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدعلی نعمت‌نژاد" در نشست شورای اداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار سد طرق، کارده، ارداک و دوستی تامین کننده آب شهر مشهد هستند، گفت: اکنون مخازن سد دوستی فقط پنج درصد، سد طرق ۱۳ درصد، کارده ۱۵ درصد و سد ارداک ۲۰ درصد آب دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود در تابستان امسال شاهد اتمام موجودی آب این سدها باشیم.

وی افزود: به طور متوسط هم‌اکنون مصرف آب مشهد ۷۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می رسد، بر این اساس در تابستان سال‌جاری با کمبود ۶ هزار لیتر برثانیه آب شرب در کلانشهر مشهد روبرو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در همین رابطه تاکید کرد: برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه کسری آب مشهد، از هم اکنون با همکاری شرکت آبفای مشهد، ۱۶ طرح تامین آب برنامه‌ریزی شده است.

نعمت نژاد بیان کرد: ۴۴ هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: تامین کسری آب از طریق چاه‎‌های آب شخصی و مجموعه‌های دولتی انجام می‌شود؛ سال گذشته نیز کمبود پیک مصرف آب با بهره‌مندی از این امکان تامین شد.

به گفته وی، لازم است آب چاه‌های کشاورزی به شبکه آب شرب مشهد وصل شود که این موضوع همراهی دستگاه‌ها در تامین کسری آب مشهد در پیک تابستان را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهرهای استان خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه صادر شده است.

وی  در ادامه از افتتاح رسمی سد "تبارک" قوچان در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد و گفت: موضوع قطع برق چاه‌های کشاورزی سال گذشته مد نظر بود و امسال نیز این روند به مدت ۵ ساعت در روز در همه بخش‌ها از جمله چاه‌ها نیز اعمال می‌شود  و تلاش شده با توجه به الگوی کشت و با هماهنگی امسال قطعی برق پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز