خبرگزاری کار ایران

۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی شرکت‌ها و پیمانکاران برق تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۳۹۷

مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق از انجام نخستین معامله شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور در بورس انرژی خبر داد و گفت:با جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، در این معامله شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ١٠٠ مگاوات بار پایه هفتگی خریداری کرد.

با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکتهای توزیع نیروی برق می‌توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر روز گذشته از افزایش ۴ برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: افزایش معاملات خارج از بازار از ۱۵ درصد به ۶۰ درصد خواهد رسید که از اهداف سال پایانی تکالیف برنامه هفتم توسعه در بخش برق است که از امسال در دستور کار صنعت برق است.

وی استقلال مالی شرکتهای توزیع و انجام نقدی معاملات را از مزایای سازوکار جدید روابط مالی صنعت برق عنوان کرد و گفت: در فاز دوم و با فعال شدن بازار خرده فروشی، سهم شرکت‌های توزیع برق نیز در عملیات خرید و فروش برق کاهش می‌یابد و صرفا هزینه‌های مربوط به خدمات شرکت در بخش‌های بهره‌برداری را دریافت می‌کنند و عملیات بازرگانی برق به شرکت‌های خرده فروش برق واگذار می‌شود.

تدابیر لازم برای تامین برق پایدار کشور به ویژه صنعت اندیشیده شده است

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای تامین برق پایدار کشور به ویژه برای بخش صنعت انجام شده است.

رجبی مشهدی با بیان این که برای این منظور ١٨٠ اقدام عملیاتی تعریف شده تا از این طریق برق مورد نیاز کشور با مشارکت همه مشترکان تامین شود، خاطرنشان کرد: روند مصرف برق توسط صنایع انرژی بر در طول سه سال گذشته همواره روبه رشد بوده است.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده و با وجود افزایش تعداد مشترکان صنعتی، سهم صنایع از مجموع مصرف برق کشور هیچگاه کمتر از ٣٦ درصد مصرف برق کشور نبوده و از سهم مشترکان خانگی پیشی گرفته است. برهمین منوال نیز تامین برق صنایع در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و برنامه‌های مدیریت مصرف نیز با هماهنگی خود صنایع و وزارت صمت برای جابه جایی بار از ساعات اوج با سایر ساعات انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: براساس ماده ٤ قانون مانع‌زدایی صنعت برق، صنایع انرژی‌­بر با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند تا پایان سال ١٤٠٤، حداقل ٩ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل منابع داخلی خود احداث کنند که در صورت عدم تحقق این امر، تأمین برق این صنایع در شرایط کمبود برق، در اولویت طرح‌های مدیریت مصرف برق وزارت نیرو قرار می گیرد.

جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمتهای تکلیفی و تمام شده برق

رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: با جذب این اسناد، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

وی افزود: مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق، ٣ هزار میلیارد تومان تولید کنندگان مقیاس کوچک و ١٩ هزار میلیارد تومان نیروگاه‌های حرارتی و ٤ هزار میلیارد تومان پیمانکاران و تامین کنندگان کالای شرکت‌های برق منطقه‌ای واریز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز