خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت قم :

از برخوردهای سلیقه‌ای در مالیات ستانی بپرهیزید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۲۸۰

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس کل و مدیران سازمان امور مالیاتی گفت: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات برای مردم به خوبی تبیین شود.

 به گزارش ایلنا ، آیت الله سید هاشم  حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نفت را ثروتی خدادادی دانست و اظهار داشت: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

امام جمعه موقت قم با اشاره به ضرورت استفاده از مالیات به عنوان یک منبع درآمدی خاطر نشان کرد: دولت ناگزیر است بخشی از هزینه‌ها را از طریق مالیات تأمین کند؛ اما آنچه که در این میان اهمیت دارد، پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای و عمل بر اساس یک شاخص واحد است.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و اخذ عادلانه مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود؛ چرا که نظام ما برخلاف دیگر کشورها در صدد تعامل واقعی با مردم است و لذاست که نوع کار ما نیز با دیگر کشورها متفاوت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات در شهرهای مختلف نیز برای مردم به خوبی تبیین شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از برقراری میزهای خدمت در مصلی‌های نماز جمعه گفت: میزخدمت در مصلی‌ها کار بسیار خوبی است؛ چرا که مسئولین در یک فضای خوبی با مردم تعامل می‌کنند و از این طریق بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام تلاش دشمن فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است. بنابراین هر چه با عملکرد خود این فاصله را کم کنید، توسعه، عمران و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت.

 دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان مالیاتی کشور در ابتدای این دیدار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات این سازمان، رویکردها و برنامه های آتی نظام مالیاتی را تشریح کرد.

وی با اشاره به افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تا حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های کشور ابراز داشت: تمرکز ما بر مؤدیان بزرگ مالیاتی است و به سرعت به سمت هوشمندسازی و سیستمی کردن نظام مالیاتی می‌رویم.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر لزوم تبیین مصارف مالیات برای مردم افزود: مالیات بیش از ۵۰ درصد مؤدیان خُرد صفر بوده است و ۴۰ درصد نیز زیر ۲۰ میلیون تومان در سال گذشته پرداخت کرده اند.

وی بیان داشت: مردم باید از پرداخت مالیات رضایت خاطر داشته باشند؛ لذا باید رسانه‌ها کمک کنند تا گزارش اموری که مالیات‌ها صرف آن شده‌اند به گوش مردم برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز