خبرگزاری کار ایران

وزیر بازرگانی ترکیه:

خیز ترکیه برای صادرات ۱۵ میلیارد دلاری به عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۹۴

وزیر بازرگانی ترکیه از رشد ارزش صادرات این کشور به عراق تا ۱۵ میلیارد دلار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه گفت: در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق، توافق‌نامه‌های تجاری بین دو کشور امضا خواهد شد.

بولات افزود: عراق همواره برای مهم‌ترین شرکای روابط تجاری و اقتصادی ترکیه بوده و سهم عراق از صادرات ترکیه در ۱۰ سال گذشته به بیش از ۵ درصد رسیده است.

وزیر بازرگانی ترکیه ارزش تجارت بین دو کشور را در سال ۲۰۲۲، ۲۴.۲ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۳، ۱۹.۹ میلیارد دلار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار ارزش صادرات ترکیه به عراق ۱۲.۸ میلیارد دلار و واردات ترکیه از عراق به حدود ۷.۲ میلیارد دلار رسیده است.

بولات  گفت: ارزش صادرات ترکیه به عراق در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۵ درصد افزایش یافت و به ۳.۴ میلیارد دلار رسید؛ همچنین در این مدت واردات ترکیه از عراق ۴۶.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۵ میلیون دلار رسید.

به گفته وزیر تجارت ترکیه ارزش صادرات ترکیه به عراق به زودی به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد و با تکمیل پروژه جاده توسعه در سال ۲۰۳۰ به ۲۰ میلیارد دلار جهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز