خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت نیرو به ایلنا خبر داد:

برنامه ایران برای اجرای پروژه نیروگاهی در افریقا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۷۹

تقاضای پاکستان برای احداث نیروگاه بادی

رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: از برنامه‌های پروژه‌ نیروگاهی ما در افریقا این است که به سمت احداث و یا حداقل طراحی نیروگاهی رفته و یا بعنوان مشاور و تعمیر قطعات نیروگاهی حضور داشته باشیم.

مجتبی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اجرای پروژه‌های نیروگاهی در کشورهای دیگر اظهار داشت: ما در حال حاضر در کشور عراق، سوریه، تاجیکستان و همچنین سریلانکا پروژه نیروگاهی داریم و در کشور آذربایجان نیز در مجموعه سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی هم پروژه داریم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های پروژه‌های نیروگاهی ما در دیگر کشورها این است که قرار شد در قاره افریقا کار را پیگیری کنیم، یعنی به سمت احداث و یا حداقل طراحی نیروگاهی در این کشورها رفته و یا بعنوان مشاور و تعمیر قطعات نیروگاهی حضور داشته باشیم.

رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو تصریح کرد: یکی از مواردی که به ما مراجعه می‌کنند این است که باتوجه به گران شدن تجهیزات برقی و نیروگاهی؛ تقاضا برای تعمیرات نیروگاهی است. بیشتر اعلام نیاز در این حوزه از سمت کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس است که درخواست داشته‌اند شرکت‌های ما در این حوزه حضور داشته و نیروگاه‌ها را اورهال کنند.

وی گفت: در کشور سریلانکا نیز تقاضا برای احداث یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی بوده است.  

اکبری یادآور شد: ما در کشورهای هدف هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم بلکه بعنوان پیمانکار کار احداث و یا تعمیرات نیروگاه را انجام می‌دهیم و پول انجام کار را دریافت می‌کنیم بعبارت دیگر این پروژه‌ها هیچ هزینه ریالی و ارزی برای ایران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های دیگر در دستور کار ما سنکرون شبکه برق بین ایران و روسیه و آذربایجان است که به مراحل پایانی نزدیک شده و در صورت اجرا؛ تبادل برق صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو بیان داشت: بیشتر تمرکز و فعالیت نیروگاهی ما در دیگر کشورها روی نیروگاه‌های فسیلی است و باتوجه به اینکه احداث نیروگاه تجدیدپذیر در دنیا کار تقریبا جدیدی است فعلا در این زمینه تقاضای زیادی برای همکاری نداشته‌ایم و تنها یک مورد از ما تقاضای همکاری شده و آن تولید برق از انرژی باد است که با استفاده از پتانسیل پژوهشگاه نیرو کار را در کشور پاکستان پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز