خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان راهداری در پاسخ به ایلنا:

افزایش ٢۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۱۰

رییس سازمان راهداری گفت: بلیت اتوبوس برای نوروز گران نشده و این افزایش ٢۵ درصدی را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره افزایش ٢۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز گفت: بلیت اتوبوس برای نوروز گران نشده و این افزایش ٢۵ درصدی را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: هر گونه افزایش قیمت در بلیت منوط بر تایید ستاد تنظیم بازار است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش بین ٣٠ تا ۴٠ درصد بلیت اتوبوس ارایه شده اما ستاد تنظیم تایید نکرده‌ است.

امانی افزود: نمی‌دانیم منبع اعلام افزایش قیمت بلیت اتوبوس کجا بوده، اما بلیت گران نشده‌است و هر زمان که مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد، افزایش قیمت بلیت را اعلام می‌کنیم.

وی درباره تعداد اتوبوس فعال در ناوگان گفت: در حال حاضر، تقریبا ٧ هزار دستگاه اتوبوس که امکان تردد به مسافت دور و طولانی را داشته باشد در ناوگان فعال است اما حدود ١۴ هزار دستگاه اتوبوس کارت هوشمند دارند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امسال ظرفیت واردات ١۴ دستگاه کامیون ایجاد شد، اظهار داشت: طبق قانون هم مسئولیت واردات ناوگان بر عهده وزارت صمت است و سازمان راهداری تنها به عنوان سازمان همکار در این امر همکاری می‌کند. به دنبال قانون نوسازی ناوگان حدود ٢۶ هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده است و تعدادی از کامیون هم پشت گمرک مانده‌اند به این معنا که هنوز وارد گمرک هم نشدند.

امانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵٠ دستگاه اتوبوس هم وارد شده و در گمرک است، گفت: این اتوبوس‌ها از کشورهای همسایه وارد  گمرک شده‌اند و تا سفرهای نوروزی وارد ناوگان می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز