خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

بزودی قرارداد تجاری ساخت راه‌آهن رشت-آستارا منعقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۷۶۴

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز سرمان بالا است و می‌توانیم اعلام کنیم که ٣٣ درصد رشد در میزان ترانزیت داریم هر چند این آمار در مقام کلام حرف راحتی است اما این اتفاقات در فشار تحریم‌ها و شرایط سخت منابع مالی رخ داده‌ است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در نمایشگاه سال گذشته مطرح کردم رشد و توسعه ترانزیت به عنوانی از اصلی‌ترین اقدامات ما در وزارت راه و شهرسازی بود که در این مدت نقشه ایران راه تهیه و تدوین شد و‌ نقشه حرکت در توسعه نرم‌افزار و سخت افزار را تهیه کردیم.

وی ادامه داد: در برنامه جامع دقیقا مسئولیت‌ها و تکالیف وزارت راه و شهرسازی در توسعه ترانزیت می‌دانیم و موضوع بسیار مهم این است که وزارت راه معلق در محیط حرکت نمی‌کند و این وزارتخانه در نقشه جامع توسعه کشور نقش اصلی دارد و هیچ بهانه‌ای نباید مارا از این مهم باز دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز سرمان بالا است و می‌توانیم اعلام کنیم که ٣٣ درصد رشد در میزان ترانزیت داریم هر چند این آمار در مقام کلام حرف راحتی است اما این اتفاقات در فشار تحریم‌ها و شرایط سخت منابع مالی رخ داده‌ است و حاصل مذاکرات پی در پی با مقامات خارجی و منطقه‌ای بود و در تمام مذاکرات منطقه‌ای به دنبال رشد ترانزیت و تسهیل عبور و مرور کالا در مرزها هستیم.

وی ادامه داد: تا چند روز آینده قرارداد تجاری ساخت راه‌آهن رشت-استارا با کشور طرف قرارداد منعقد می‌شود. در حالیکه انجام این قرارداد در چندین سال اخیر مطرح بود و این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال‌-جنوب محسوب می‌شود اما اوایل سال 2024 میلادی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه البته این اعداد و ارقام در ترانزیت کافی نیست، اظهار داشت: اگر بخواهیم به نقش کریدوری ایران که مطالبه مردم است، برسیم باید کارهای بزرگتر و متفاوت‌تر انجام دهیم و باید بتوانیم در راستای این اقدامات راه ابریشم  گذشته را احیا کنیم و کار متفاوت‌تر انجام دهیم.

وی تاکید کرد: هرگونه تهمتی و افترایی را در راستای پیشرفت و توسعه ایران می‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز