خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

به دنبال جذب حمایت بخش‌ خصوصی و دولتی از صنعت دانش‌بنیان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۴۴۶

معاون وزیر صمت در نشست دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند از برگزاری رویدادی با همین عنوان خبر داد و آن را راهکاری برای جذب حمایت حداکثری بخش‌های دولتی و خصوصی از ایده‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن به صنعت دانش‌بنیان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک احمدی معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) در نشست خبری دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: امروزه اهمیت امنیت صنعت دانش بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان بر کسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید فراوان دارند.

وی افزود: صنعت دانش‌بنیان از دیرباز در ایدرو مورد تعقیب بوده است. ماموریت ایدرو همواره این بوده که در نوسازی صنایع پیشرو باشد و به دانش و فناوری‌های جدیدی که ریسک بالایی دارد؛ ورود و در آنها سرمایه‌گذاری کند، تا زمانی که از ریسک‌های صنایع کاسته شد، آنها را به سرمایه‌گذاران واگذار کند. این ماموریت از سال 1346 به ایدرو واگذار شده است و صنعت دانش‌بنیان هم از این قاعده مستثنی نیست.

احمدی در ادامه به مباحث مطرح در صنایع دانش‌بنیان مورد نظر ایدرو پرداخت و گفت: بحث تغییر اقلیم، شهر هوشمند و زیرساخت‌های آن، صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان، صنعت آب و انرژی این مباحث را تشکیل می‌دهند.

رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه از برگزاری دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند در روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت: در رویداد پیش رو به دنبال جریان‌سازی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای حمایت حداکثری از ایده‌های دانش‌بنیان برای تبدیل به صنعت دانش‌بنیان هستیم و برآنیم تا از بدو امر و از مقطع دانشگاهی ایده‌های دانش‌بنیان را مطرح کنیم. به طور کلی ماموریت همایش همراه کردن تقاضا و عرضه در حوزه دانش‌بنیان است.

معاون وزیر صمت خبر داد که برای تحقق این راهبرد توافقاتی با وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری در رویداد روز پنج‌شنبه امضا می‌کنیم. همچنین اجرای سه زیرساخت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را این رویداد خواهیم داشت، علاوه بر اینها در این رویداد صنعت شهر هوشمند را به عنوان بخشی از اقتصاد هوشمند مطرح می‌کنیم و تلاش داریم شرکت‌های بزرگ را به شرکت‌های کوچک وصل کنیم.

وی اضافه کرد: عزم ما در  ایدرو برداشتن بیشترین اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان است.

احمدی در پایان تصریح کرد: ایدرو متولی ایجاد شهر هوشمند در کشور نیست بلکه ابزار فناورانه لازم برای این امر را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز